Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Breedhoeklens

    Ik heb een probleem met mijn breedhoek van Tamron,als ik een foto wil nemen heeft de camera op zowel de (50D of de 40D van Canon)een Err 01 met als gevolg dat er op het LCD schermpje een tekst komt met het volgende"Communicatie tussen camera en lens is foutief.Reinig lenscontacten". Na de contacten te hebben gereinigd krijg ik geen contact tussen de camera's en de Tamronlens,heeft iemand dit ook al eens voorgehad.
    Lens is pas 3 maanden oud , volgende week stuur ik hem sowieso terug op
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

  • #2
    Re: Breedhoeklens

    Klinkt als problemen met de CPU contacten van je objectief. Heb dit ook onlangs gehad met een Tamron 28-75/2.8 objectief. Heb hierbij zelf de verende CPU contactjes "licht gemasseerd"; het leek erop of sommige van die metalen pinnekes niet meer goed wilde terugveren....en ja, dan werkt het inderdaad niet meer. Moet hierbij wel zeggen dat dit gebeurde tijdens een verblijf in Maleisië (heet en vochtig klimaat). Waarschijnlijk had de Tammy daar wat problemen mee...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Breedhoeklens

      Een lens heeft geen verende pennetjes, en, gezien het probleem met 1 lens zich voordoet op meerdere camera's moet het aan die lens liggen.

      Comment

      Working...
      X