Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coslinar 300mm F4.5 MC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • coslinar 300mm F4.5 MC

    kent iemand deze lens ? het is een lens met een 42mm vatting
    ik zou graag weten of ik ze kan mits een adapter werkende krijgen op mijn 5D
    ik vind geen enkele site met info hier over .

  • #2
    Re: coslinar 300mm F4.5 MC

    Gewoon een 42mm naar Eos adaptertje erop en het past.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: coslinar 300mm F4.5 MC



      M42 Telelenzen passen altijd, mits er niks het spiegelhuis insteekt.

      Comment


      • #4
        Re: coslinar 300mm F4.5 MC

        dat is het probleem en aangezien er op die site geen vermeldingen van worden gemaakt ...

        Comment


        • #5
          Re: coslinar 300mm F4.5 MC

          Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
          dat is het probleem en aangezien er op die site geen vermeldingen van worden gemaakt ...
          Je kan toch zelf kijken ....
          Als er niks achter de schroefdraad uitsteekt, is het goed.

          Comment


          • #6
            Re: coslinar 300mm F4.5 MC

            ik heb deze lens ook een prachtige lens mooi afgewerkt, de loop van de scherpstelring loopt boterzacht is voorzien van een ring om vast te zetten op tripot , en ze heeft nog mooie foto,s ook , ik werk echter met nikon en weet niets van canon af maar denk dat het geen probleem zal geven, er steekt wel een pinnetje uit maar dat kan je wel beetje lijm vast zetten
            Last edited by koen1950; 3 juli 2010, 17:43.

            Comment


            • #7
              Re: coslinar 300mm F4.5 MC

              er steekt dus niks achter de schroefdraad ....nu kan ik uittesten .
              moet wel nog mijn adapter bestellen bij fotoshop aalten .

              Comment


              • #8
                Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                ik zag nu dat jij de 4.5 hebt maar die van mij is de 5.5 ik heb hier enkele bv



                Uploaded with ImageShack.us



                Uploaded with ImageShack.us



                Uploaded with ImageShack.us
                Last edited by koen1950; 4 juli 2010, 11:22.

                Comment


                • #9
                  Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                  Het pinnetje achteraan is om het diagrafma "automatisch" te sluiten op een p-draad toestel. Er zijn ringen voor Canon die het pinnetje induwen en dus het diafragma sluiten zoals nodig.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                    Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                    kent iemand deze lens ? het is een lens met een 42mm vatting
                    ik zou graag weten of ik ze kan mits een adapter werkende krijgen op mijn 5D
                    ik vind geen enkele site met info hier over .
                    ik heb hem ondertussen werkende op de 5D en ik heb 'enkele' fotos ...
                    ze staan allemaal op mijn flickr pagina http://www.flickr.com/photos/kyandio...57624887551334

                    ik merk wel dat er problemen zijn met de focus (denk een klein beetje frontfocus) maar de fotos die scherp zijn zijn ook echt scherp .
                    de saturatie is wat te flauw maar in photoshop is het in een handomdraai gefikst in ieder geval .
                    fotos zijn enkel door lightroom verscherpt tijdens het verkleinen
                    Last edited by Guest29; 6 september 2010, 15:33.

                    Comment


                    • #11
                      Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                      Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                      i
                      ik merk wel dat er problemen zijn met de focus (denk een klein beetje frontfocus) maar de fotos die scherp zijn zijn ook echt scherp .
                      Frontfocus bij handfocussen?
                      Dat is per definitie uitgesloten.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                        Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                        ik heb hem ondertussen werkende op de 5D en ik heb 'enkele' fotos ...
                        ze staan allemaal op mijn flickr pagina http://www.flickr.com/photos/kyandio...57624887551334
                        Hi, daar geloof ik niets van. In een andere draad hier op BD zeggen ze dat je supersnelle AF moet hebben om motorsporten te fotograferen, en zeker geen MF + trage 5D gebruiken.


                        Dpaul
                        Last edited by DPaul; 6 september 2010, 18:48.
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Frontfocus bij handfocussen?
                          Dat is per definitie uitgesloten.....
                          wacht he , het komt er bij mij eigenlijk op neer dat hetgene waar ik op focus manueel , niet scherp staat maar wel hetgeen er een paar meter voor ligt (wanneer ik het resultaat op mijn scherm zie) . kan zijn dat ik te pietje precies ook ben met een 300mm .? om het probleem op te vangen nijp ik mijn diafragma wat meer dicht (F8) , maar dan heb ik die onscherpte niet op de achtergrond .

                          ligt mijn probleem misschien meer bij een slecht matglas of een vreemde lens op mijn camera ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            Hi, daar geloof ik niets van. In een andere draad hier op BD zeggen ze dat je supersnelle AF moet hebben om motorsporten te fotograferen, en zeker geen MF + trage 5D gebruiken.


                            Dpaul
                            euh paul ..moet ik dit als een compliment beschouwen of geloof je het echt niet ? ik wil je anders wel een raw doorsturen hoor als je de exif niet gelooft . ik stel scherp op een punt en wacht tot de piloten zijn op het punt waar ik scherp stelde en dan klikken maar . moet dan wel ook nog zien of mijn belichting ok is en dat ik mijn sluitertijd niet te traag maak om voldoende licht te hebben enz ..maw bezig zijn .
                            ivm die trage 5D , ik kan er genoeg na elkaar trekken ...ik klaag nie hoor . zijn dat er nu 3 per seconde of 10 , ik ben geen prof en als er geen 5 sec tussenzit is het goed hoor .

                            Comment


                            • #15
                              Re: coslinar 300mm F4.5 MC

                              Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                              wacht he , het komt er bij mij eigenlijk op neer dat hetgene waar ik op focus manueel , niet scherp staat maar wel hetgeen er een paar meter voor ligt (wanneer ik het resultaat op mijn scherm zie) . kan zijn dat ik te pietje precies ook ben met een 300mm .? om het probleem op te vangen nijp ik mijn diafragma wat meer dicht (F8) , maar dan heb ik die onscherpte niet op de achtergrond .

                              ligt mijn probleem misschien meer bij een slecht matglas of een vreemde lens op mijn camera ?
                              Handfocussen met een matglas dat daar niet speciaal voor bedoeld is vraagt gewoon wat oefening...
                              Ik maak, als ik er tijd voor heb wel eens 3 opnamen met iets verschillende focus
                              (focusbracketing) , dan zit er altijd wel een bruikbare bij.

                              PS, petje af voor die actiefoto's hoor....

                              Comment

                              Working...
                              X