Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vijfendertig millimeter. Zeiss of Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vijfendertig millimeter. Zeiss of Canon?

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    ...ga eens een zeiss lens huren, en kijk zelf of je enig verschil ziet, gaat je meer opbrengen dan uitspraken van mensen die nooit zulke lenzen in hun pollen hebben gehad...
    Mijn grote vrienden op Urk, waar ik altijd mijn salaris achterlaat, hebben mij aangeboden een tiental foto's met de Zeiss te schieten en daarnaast een tiental foto's met de 35 mm van Canon. Ik mag ze dan thuis nabewerken en goed bekijken. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten...

Jacobus
    Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
      Mijn grote vrienden op Urk, waar ik altijd mijn salaris achterlaat, hebben mij aangeboden een tiental foto's met de Zeiss te schieten en daarnaast een tiental foto's met de 35 mm van Canon. Ik mag ze dan thuis nabewerken en goed bekijken. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten...

Jacobus
      voila meer moet dat niet zijn, je moogt mij ook alltijd een deel van je salaris sturen hoor, dan komt het waarschijnlijk via een omweg bij Urk terecht.
      bonne chance

Comment

Ik heb net de 1 van Canon gekocht en ben hier zeer tevreden over.

Maar er is iets aan de Zeiss lenzen wat je toch niet kunt bekomen met de canon lenzen, de kleuren en het micro contrast dat de zeiss produceert vind je niet bij een canon objectief. Maar of je hier de lichtsterkte en AF voor wil opgeven dat is aan jou :-).
        -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          canoniens gaan hun lenskes verdedigen, die lenzen zijn niet slecht zekers niet, maar over het algemeen is een Zeiss lens beter. Je moet wel AF opgeven voor Canon mount, maar je zult zien dat er een nieuwe wereld opengaat. (MF op 35mm bij FF is geen drama)
          Het gaat niet enkel over scherpte, vervorming, bokeh en dergelijke, alhoewel de meeste zeiss lenzen scherp zijn zelfs bij volledig open diafragma, maar over kleuren en hoe de lens reageert in minder optimale lichtomstandigheden (atmosferische invloeden), daarmee bedoel ik niet weinig licht.
          Een gouden tip ga eens een zeiss lens huren, en kijk zelf of je enig verschil ziet, gaat je meer opbrengen dan uitspraken van mensen die nooit zulke lenzen in hun pollen hebben gehad.
          Nee hoor, ik houdt het bij mijn superieure L glas van Canon....heb niet eens de behoefte om naar andere merken te grijpen. Mij breng je niet aan het twijfelen....ik ben trouw tot in den einde Mijn foto's worden erg gewaardeerd ( ben ik zo blij mee)
          Technisch zijn ze okay, qua sfeer zijn zew okay....waarom zou ik willen switchen.

NOOOO WAY JOSE

Comment

Ik ben wel benieuwd hoe die Zeiss lenzen van Puerte atmosferische invloeden opheffen, de mijne verdommen het categorisch.

Comment

Ga naar deze site en kijk wat mensen die niet getrouwd zijn met hun systeem zeggen over Zeiss lenzen. Kijk vooral naar de Official Thread ZE/ZF/ZM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 16-500f1.2 Bekijk bericht
                Kijk vooral...
                Ik ben verkocht, dank daarvoor. Jouw link gaat mij € 497,00 besparen...

Jacobus
                Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                  Ik ben verkocht, dank daarvoor. Jouw link gaat mij € 497,00 besparen...

Jacobus
                  Graag gedaan, veel plezier ermee :-)

Comment

Working...
                  X