Adobe laat het momenteel na voor Pentax standaard lens correction profiles te voorzien. Voor alle Sigma's evenals de courante objectieven van Canon en Nikon (geen idee dewelke juist) hebben ze de profielen al gemaakt... Eigenaars van de andere merken moeten zelf de eigen boontjes doppen. Allez, nog een geluk dat Adobe er tenminste de software voor ter beschikking stelt.
Ik stel voor hier alvast de links te verzamelen naar de door eindgebruikers gemaakte profielen. Ik zal alvast met enkele reeds op 't net beschikbare profielen starten, evenals het profiel dat ik zelf al aanmaakte.
Mss kunnen eigenaars van andere merken een apart draadje starten om profielen voor genegeerde objectieven van hun eigen merk te verzamelen?
hth, Wim
Ik stel voor hier alvast de links te verzamelen naar de door eindgebruikers gemaakte profielen. Ik zal alvast met enkele reeds op 't net beschikbare profielen starten, evenals het profiel dat ik zelf al aanmaakte.
Mss kunnen eigenaars van andere merken een apart draadje starten om profielen voor genegeerde objectieven van hun eigen merk te verzamelen?
hth, Wim
Comment