Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 + top lensje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40 + top lensje

Ik ben op zoek naar een ''erg'' goed compact lensje voor mijn D40.
    Ik wil hem graag compact houden aangezien de D40 als 2de camera gebruikt gaat worden naast mijn D300. Ik wil graag zo vaak mogelijk een camera bij me hebben. omdat ik nogal eens een moment heb dat ik denk jammer nu moet ik me camera hebben :P.
    Dus een compact lensje het liefst een prime en hij hoeft niet van Nikon zelf te zijn.
    Wel graag lichtsterk aangezien de D40 niet zo goed kan omgaan met hoge iso waarden

Optie's

D40 + 35mm 1.8 180 euro
    D40+ 50mm 1.4 280 euro

Misschien een lens van carl zeiss? of leica? zijn natuurlijk wel een stuk duurder en weet niet of me d40 dan erg te kort komt.

Re: Nikon D40 + top lensje

De 35mm lijkt me het meest geschikt. Is het compactst, het lichtst, het goedkoopst en is het meest all-round van de twee.
    http://www.flickr.com/jonasla

Comment

gewoon de D40 icm de 35 F 1.8 van nikon is een prima combo
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
        De 35mm lijkt me het meest geschikt. Is het compactst, het lichtst, het goedkoopst en is het meest all-round van de twee.
        Ja de 35mm is een heel goed lensje voor die prijs, alleen is het wel jammer dat als ik naast mijn D300 met de tijd een fullframe camera koop ( wat zeker gaat gebeuren ) ik er niks aan heb alleen dan dus op me D40 en D300. Wat niet erg is maar wel jammer

Comment

Mijn compact is heel gelijkaardig;
          Nikon D70 + Nikon 35mm f/2.0 (is full frame lens die ik ook gebruik met mijn D700).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maissan Bekijk bericht
            Ja de 35mm is een heel goed lensje voor die prijs, alleen is het wel jammer dat als ik naast mijn D300 met de tijd een fullframe camera koop ( wat zeker gaat gebeuren ) ik er niks aan heb alleen dan dus op me D40 en D300. Wat niet erg is maar wel jammer
            zo een lensje zoals de 35 F1.8 kan je eenvoudig verkopen op 2dehands sites.
            Je zal er niet veel op verliezen.
            Maar volgens mij zal je het niet vlug wegdoen
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Zoals cra al zei: de Nikon 35mm f/2 is ook geen slechte keus, én Full-Frame compatibel .

Comment

Zoals cra al zei: de Nikon 35mm f/2 is ook geen slechte keus, én Full-Frame compatibel .
                Maar geen autofocus op D40 (oudere D lens).

Comment

Klopt inderdaad, maar dat hebben de Zeiss en Leica-lensjes ook niet dus ik veronderstel dat dat niet zo'n probleem is

Comment

Klopt inderdaad, maar dat hebben de Zeiss en Leica-lensjes ook niet dus ik veronderstel dat dat niet zo'n probleem is
                    Je, ik gebruik die regelmatig - en zonder problemen - als een manuele lens, bijvoorbeeld als ik geen lawaai wil maken.

Comment

Oei oei, manueel focussen... ik zou het niet doen, probeer maar eens... op 1.8 !
                      Enorm spijtig als je een prachtfoto kan maken, maar die dan door een verkeerde manuele focus compleet mislukt.
                      Koop gewoon die 35mm 1.8 AF-S en als je overstapt naar full-frame, verkoop je hem door aan mij :-)
                      Last edited by Hagartje; 19 juni 2010, 13:15.
                      Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                        Oei oei, manueel focussen... ik zou het niet doen, probeer maar eens... op 1.8 !
                        Enorm spijtig als je een prachtfoto kan maken, maar die dan door een verkeerde manuele focus compleet mislukt.
                        Ik vind manuele focus over het algemeen trager maar zeker niet minder accuraat, integendeel. Focussen op 1.8 is even delicaat op AF als MF...

Comment

De 1.8 35mm focust prima, ook op 1.8
                          Manueel zou ik niet doen, het zoekertje van de d40 is daar niet echt geschikt voor.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Working...
                          X