Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

g11 / teleconverter zinvol?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• g11 / teleconverter zinvol?

dag allemaal,

Is de aankoop van een teleconverter voor de canon g11 zinvol of is het eerder weggegooid geld? (1.4X tc-dc 58D)
    Ik heb veel zitten googelen maar vind zeer weinig/geen reviews.
    Graag jullie mening.
    catch the light before it slips away
    lose the light and you will lose your mind

Re: g11 / teleconverter zinvol?

Oorspronkelijk geplaatst door amfora Bekijk bericht
    dag allemaal,

Is de aankoop van een teleconverter voor de canon g11 zinvol of is het eerder weggegooid geld? (1.4X tc-dc 58D)
    Ik heb veel zitten googelen maar vind zeer weinig/geen reviews.
    Graag jullie mening.
    tip:
    <serieus>in de winkel vragen of je een paar klikjes mag maken met het toonzaalmodel, thuis grondig evalueren </serieus> en dan teruggaan om een reflexcamera en een setje deftige lenzen.

mening:
    compactjes zijn volgens mij gemaakt om te gebruiken zoals ze in de doos zitten. Een compactje is sowieso al een compromis (de G11 een pak minder dan de Ixus) tussen kwaliteit, gebruiksgemak en electronica-en-optica-in-en-zo-klein-mogelijk-doosje-sterkerij. Daarom ben ik niet van mening dat het een goed idee is om daar nog eens een extra stuk glas voor te zetten.

feit:
    het gaat over jouw budget en jouw fotografie! Als je daar foto's mee maakt waar je zelf tevreden van bent is het een schot in de roos. Wie ben ik om te bepalen wat jij moet kopen?
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Bedankt,

g11 is inderdaad een compromis niet vanwege prijs reflex/compact maar omwille van de prijs van onderwaterhuis reflex/compact.
      Ik dacht dat ik met een teleconterer toch iets meer/beter bereik bovenwater zou krijgen maar had inderdaad mijn twijfels.
      catch the light before it slips away
      lose the light and you will lose your mind

Comment

Een compact toestel afdoen als een "electronica-en-optica-in-en-zo-klein-mogelijk-doosje-sterkerij" vind ik toch wel een beetje kort door de bocht gaan.
        Het is hier al overvloedig bewezen dat met deze toestellen heel mooie foto's te maken zijn en er zelfs het HOF mee halen.

Voor de rest heeft putor wel 100% gelijk hoor. Ik denk er zelfs aan mij een G11 aan te schaffen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Een compact toestel afdoen als een "electronica-en-optica-in-en-zo-klein-mogelijk-doosje-sterkerij" vind ik toch wel een beetje kort door de bocht gaan.
          Het is hier al overvloedig bewezen dat met deze toestellen heel mooie foto's te maken zijn en er zelfs het HOF mee halen.
          In ideale lichtomstandiheden.

Comment

Hallo,

ooit ben ik begonnen met de G5 en toen kocht ik daar de convertorring bij en de closeuplens en de teleconverter. Ik denk dat ik de tele misschien 5 keer heb gebruikt en de macro iets meer. Vooral de tele is vervelend dat er geen tussenstap is tussen max zoom van het toestel en de 1.4 vergroting.

Bij portretten heb je er niet veel voordeel mee qua dof tegen een echte telelens. Ik meen me ook te herinneren dat er geen garantie is dat je bvb. die stukken nog kan gebruiken met je toekomstige G13 bvb. :-)

Nu met al het materiaal dat ik nu heb bestaat er nog altijd geen twijfel dat de G10 die ik erbij heb, voor veel situaties nog altijd een zeer aangenaam toestel is om mee te hebben. Maar investeren in extraatjes doe ik niet meer.
            Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Working...
            X