Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 VR ED F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 70-200 VR ED F2.8

Goedemorgen,

Ik overweeg de aanschaf van de bovenstaande lens. Nu heb ik de mogelijkheid deze tweedehands voor 1100 euro aan te schaffen.

En andere optie is een nieuwe lens en dat wordt dan de Nikon 70-200 VR II ED F2.8. Dit is de opvolger van de lens in het onderwerp en deze kost nieuw circa 2000 euro.

Nu is mijn vraag of het verschil tussen de oudere en de nieuwe versie zo groot is dat dit de investering waard is.

Ik ben zelfstandige, dus de btw van de nieuwe lens kan ik terugvorderen.

Groet,
    Shirley

Re: Nikon 70-200 VR ED F2.8

verschil is er zeker!
    vooral op fx.
    nano coating en vrII, scherper in de hoeken, ...
    zoek hier maar es goed, staat een ferm topic
    nikon stuff

Comment

hangt ook af wat je er mee wilt doen, voor portret fotografie is de 1e versie soms interesanter... je kan dichter bij komen en beeldvullend een portret maken.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de informatie... en qua prijs wat is hij nog waard ? Ik kan er een tweedehands kopen voor 1175 euro, maar er zit geen factuur meer bij, dus geen garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjurlie Bekijk bericht
          Bedankt voor de informatie... en qua prijs wat is hij nog waard ? Ik kan er een tweedehands kopen voor 1175 euro, maar er zit geen factuur meer bij, dus geen garantie.
          is nog steeds een scherpe prijs... gaan gemiddeld voor 1250 weg...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

hoe groot is het risico dat er iets mee mis is of defect raakt ? Is het het prijsverschil waard om voor tweedehands te gaan?

Comment

Prijsverschil is het zeker waard.
              1175 voor een superlens is niet zo heel veel geld.
              De 1e versie van de 70-200 VR is niet zo slecht als sommige hier willen beweren.
              De 1e versie is inderdaad wat zwakker in de hoeken, maar bij het nemen van portretten is dit eigenlijk niet van tel. Daarbij komt nog dat ie bij kortbij opnames wel ten volle bijna zijn 200mm haalt en de nieuwere versie niet.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

hoe groot is het risico dat er iets mee mis is of defect raakt ? Is het het prijsverschil waard om voor tweedehands te gaan?
                als je niet FX werkt zie ik weinig reden om de VRII te kopen. Op een DX camera zal niemand het verschil zijn tussen VR I en VRII.
                De VR I versie is steengoed, snel en heel robust.
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  als je niet FX werkt zie ik weinig reden om de VRII te kopen. Op een DX camera zal niemand het verschil zijn tussen VR I en VRII.
                  De VR I versie is steengoed, snel en heel robust.
                  Ik wil straks (over 1 jaar) wel de overstap maken naar een fullframe camera (D700), daarnaast had ik de indruk dat je met de VR II bij weinig licht nog beter (lees: bij een nog langzamere sluitertijd) nog uit de hand kunt fotograferen dan met de VR I

Comment

post verwijderd
                    Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:55.

Comment

Klein voorbeeldje van die 'rampzalige' vignetering, bijna vol open f3.2 70-200 VR 200mm 1/200ste 1600 iso D700.

Audrey Auld, Roots on the River, Bellows Falls, VT 12-06-2010
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mooie foto! Maar vignettering zie ik inderdaad niet. Zit de lens daar op een full frame camera ? Sorry, is las te snel, zie inderdaad dat hij op de D700 zit hier.

En die vergelijking met die racefiets daar heb ik echt om gelachen, het klopt inderdaad, iedereen wil continu maar het nieuwste van het nieuwste hebben. Wat is het toch gezellig op een Belgisch forum

Comment

Goedemorgen,

Ik overweeg de aanschaf van de bovenstaande lens. Nu heb ik de mogelijkheid deze tweedehands voor 1100 euro aan te schaffen.

En andere optie is een nieuwe lens en dat wordt dan de Nikon 70-200 VR II ED F2.8. Dit is de opvolger van de lens in het onderwerp en deze kost nieuw circa 2000 euro.

Nu is mijn vraag of het verschil tussen de oudere en de nieuwe versie zo groot is dat dit de investering waard is.

Ik ben zelfstandige, dus de btw van de nieuwe lens kan ik terugvorderen.

Groet,
                          Shirley
                          Je kan steeds dit tweedehands exemplaar kopen en later upgraden waarbij je amper of geen geld verliest. dan zie je vanzelf wel of de VR1 aan je eisen voldoet

Comment

Working...
                          X