Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lens

Ik heb een Canon EOS 400D + Canon 17-55/2.8 IS USM. Ik leg me voornamelijk toe op landschap, architectuur en portretfotografie. Welk objectief zou ik er dan best bijnemen?
    website: http://johanluyten.500px.com
    "I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good"

Re: Nieuwe lens

Tja, da's een beetje uiteenlopend, je onderwerpen. Voor landschap en eventueel architectuur: nog breder misschien? Een 10-22?
    Voor portret, of voor details in landschap/architectuur: een tele zoals de 70-200. Er lopen genoeg draadjes over het "luxeprobleem" bij Canon (de keuze tussen IS en non-IS, f/4 of f/2.8).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: Nieuwe lens

sluit me aan bij me voorganger

voor landschap gebruik ik veel de 17-40. De 24-105 gebruik ik het meeste als walkaround objectief tevens wordt de 70-200IS f/4 geregeld gebruikt voor potret, dierentuin etc etc.

Je ziet wat dit betreft erg veel combinaties, aangezien ieder een andere manier van fotograferen heeft en een persoonlijke voorkeur.

Ik merk dat ik voor deze doel einde het meeste de 24-105 gebruik

Comment

Working...
      X