Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM

Iemand ervaring met deze lens. Ben zo'n beetje op zoek naar een superzoom om bij uitstapjes met de kids niet van lenzen te moeten wisselen (heel gedoe met die pagadders erbij).
    18-250 lijkt me een enorm bereik en prima voor mijn volgende airshow bezoek, waar de kids ook steevast mee naartoe willen.
    Ik weet ondertussen ook wel dat twee apparte lenzen betere resultaten geven dan een superzoom, maar heb laatst foto's gezien die met een superzoom werden genomen en die zagen er fantastisch uit. Ik wil best dat compromis maken bij gezinsuitstapjes.
    Mijn 18-105VR zou ik ook houden omdat ik dit ook een zeer leuke lens vind, alleen niet genoeg tele voor vliegtuigfotografie. (Zal 250mm eigenlijk een leuk resultaat opleveren?).
    De 70-300 van Nikkor heeft dan weer te weinig breedhoek om als all round lens te gebruiken. Al vind ik dit natuurlijk ook een fantastisch objectief.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Re: Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM

Ik gebruik deze Sigma ook en ben daar wel tevreden over.
    Het is inderdaad heel gemakkelijk geen lens wissels als je met de kids op stap bent
    En is daar bij nog lekker licht, loop je een hele dag mee aan je nek zonder dat je het merkt

Toch een min puntje, deze lens mist scherpte op 250mm
    Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
    alleen niet genoeg tele voor vliegtuigfotografie. (Zal 250mm eigenlijk een leuk resultaat opleveren?).
    Ik ben zelf geen ervaren spotter maar ik vermoed dat 250mm nogal aan de korte kant is voor vliegtuigen.

Groeten Dave

Comment

't is gewoon kiezen tussen een goede telezoom of een allround lens die je op het lange bereik behoorlijk in de steek laat.
      Hoezo wordt het wisselen van lenzen lastiger als je kinderen hebt? Ik heb 3 kinderen (al zijn ze nu wat groter) en heb ook toen ze klein waren regelmatig van lens gewisseld zonder de indruk te krijgen dat deze 2 zaken in verband staan.
      Lijkt me toch een kwestie van enkele keren doen (ik bedoel het wiseelen van lenzen, niet het krijgen van kinderen ) )
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik heb er ook drie. 2 ,5, en 7 jaar oud. Als je met die mannekes op stap bent dan zuigen ze echt alle aandacht naar zich toe. Je hebt ook een hoop bagage, vooral voor de jongste, die je moet meezeulen.
        Laat staan dat je dan ook nog een paar lenzen moet meenemen. Een superzoom lijkt me dan wel handig.
        Lenzen wisselen doe ik eigenlijk het liefst voor ik naar een evenement vertrek. Rustig thuis, onder goeie omstandigheden, met zo weinig mogelijk stof.
        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Zelf heb ik geen ervaring met die lens, maar een vriend heeft hem en is er wel tevreden over. Waar hij blijkbaar wel last van heeft, is lenscreep, d.i. als je de camera met lens naar beneden hangt, dat hij door zijn eigen gewicht automatisch uitschuift. Veel dergelijke superzooms schijnen daar last van te hebben.
          Nikon Df

Comment

Volgens mij zit er op de sigma een schuifje om de lens te blokkeren. Dus om te beletten dat ze vanzelf uitschuift.

Comment

Klik maar eens op onderstaande link. Al mijn foto's zijn gemaakt met deze lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                Volgens mij zit er op de sigma een schuifje om de lens te blokkeren. Dus om te beletten dat ze vanzelf uitschuift.
                Je kan de lens inderdaad blokkeren maar enkel op 18mm, je kan ze dus niet op een andere lengte vergrendelen.
                Dat is wel jammer.
                Maar de lens is nu ook weer niet zo groot of zwaar dus echt storend is het niet

Comment

Working...
                X