Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 2.8 Zonder IS voor portretten op crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200 2.8 Zonder IS voor portretten op crop?

Beste

Heb momenteel nog een 1000D crop camera, maar ben van plan een Canon 70-200mm te kopen voor portretten. Na het lezen van een paar threads over deze lenzen heb ik besloten van de 2.8 te kopen zonder IS (ging tussen die en de 4 met IS, daar het portretten zijn heb ik bijna altijd snellere sluitertijden nodig in donkerdere omstandigheden, tell me if i'm wrong )

Mijn vraag luidt dus: blijft deze lens goed presteren op mijn crop camera? heb nog nooit echt een Pro-lens gekocht dus vraag het liever iemand ervaring mee?

Het is de bedoeling van dan hierna de body te upgraden, maar voor de moment wil ik eerst een goeie lens
    (heb momenteel een sigma 18-125 3.8-5.6 HSM en kom soms toch wat mm's te kort (en de IS is kapot door een val, daarmee dat ik ook voor de 2.8 lens kies, want ik trek nog altijd scherpe foto's uit de losse hand volledig ingezoomd)

Aanpassing: sorry, had niet goed gekeken in een review stond er wel degelijk in excuseer voor de post, mag weg als dit kan, want vind niet hoe ik dat zelf kan doen.
    Last edited by Venne; 14 juni 2010, 18:07. Reden: mag weg
    It's not a hobby, it's a passion

Re: Canon 70-200 2.8 Zonder IS voor portretten op crop?

Oorspronkelijk geplaatst door Venne Bekijk bericht
    Beste

Na het lezen van een paar threads over deze lenzen heb ik besloten van de 2.8 te kopen zonder IS (ging tussen die en de 4 met IS, daar het portretten zijn heb ik bijna altijd snellere sluitertijden nodig in donkerdere omstandigheden, tell me if i'm wrong )

Mijn vraag luidt dus: blijft deze lens goed presteren op mijn crop camera? heb nog nooit echt een Pro-lens gekocht dus vraag het liever iemand ervaring mee?
    Ook jouw vraag werd reeds meermaals in diezelfde threads besproken hoor. Over and over again zelfs.

Comment

ja maar ik vind gelijk geen duidelijke formulering, en als ik er zoveel geld wil achter steken wil ik het wel zeker weten er zijn er die het gebruiken voor portretten, maar dan in studio en niet uit losse hand.

Comment

Voor portretten is de 85mm f1,8 ook een heel goede keuze. (lichter, compacter, en heel erg scherp)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Venne Bekijk bericht
          ja maar ik vind gelijk geen duidelijke formulering, en als ik er zoveel geld wil achter steken wil ik het wel zeker weten er zijn er die het gebruiken voor portretten, maar dan in studio en niet uit losse hand.
          Net of men in een studio niet uit de losse hand werkt.

Comment

deze lens zal zeker gaan voor portretten in studio al dan niet uit de hand.
            als't nie lukt met dees lens een 85 L f1.2 ofzo iets
            nikon stuff

Comment

mn formulering was niet zo goed, ik bedoelde uit de losse hand buiten, natuurlijk weet ik dat er in studio uit de hand wordt gewerkt maar daar heb je meestal meer licht

Comment

Working...
              X