Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vatting 18-105 VR stuk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vatting 18-105 VR stuk

Ben sinds vrijdag trotse eigenaar van een d90 met kitlens 18 - 105.
    Nu heb ik men toestel laten vallen, waardoor de vatting van de lens is afgebroken.
    De lens werkt nog, maar hij sluit niet meer aan op mijn boddy.
    Heb al gebeld voor men lens te laten herstellen maar dat kost 89 euro exl. btw.
    Mijn vraag is kan ik deze vatting ergens alleen kopen en ze zelf vervangen of kan ik best men lens weggooien en een nieuwe kopen.

[Mod]Je dubbelpost is verwijderd.[/Mod]
    Last edited by LesC; 10 juni 2010, 23:05.

Re: Vatting 18-105 VR stuk

Oorspronkelijk geplaatst door swiffer Bekijk bericht
    voor 89€ koop je toch geen nieuwe lens? Voor dat bedrag zou ik hem laten herstellen!
    en let op, als je body de grond geraakt heeft, is er een grote kans dat daar ook iets mis mee is... kijk maar eens als je nog juist kan scherp stellen...
    Valschade valt niet onder de garantie...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

duur ongelukje man !
      zou mezelf het haar van men hoofd trekken !
      ( heb ooit mijne spiegel van mijne eos 300 D met de STOFZUIGER eruit gezogen )
      kan er nu mee lachen , toen niet , om en bij de 150 euro herstelling
      laten maken zou ik zo zeggen , als je zeker bent dat je body ok is

indien body en lens stuk , probeer familiale verzekering

Comment

Mag ik je een tip geven. Eigenlijk al te laat, je hebt uwe camera al laten vallen. Doe ALTIJD uw neklint om wanneer je met een dslr werkt. Ik heb mezelf die gewoonte aangeleerd, en nu is dat een automatisme geworden. Mijn camera is me ook al eens ontglipt (na een botsing met het hoofd van mijn zoontje die net voorbij liep). Had ik mijn neklint niet aangehad.... Nu was er niets aan de hand. (Alleen Lars lichte hoofdpijn).
        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

das waar van dat neklint, alleen heeft vriendin-lief ook wel eens zin om een plaatje te schieten met de DSLR en gebruikt zij het neklint niet, omdat het maar voor enkele minuten is. Nu heb ik dan nog steeds een Pana TZ-7 en is het dan niet 'echt' genoeg voor haar .
          Gelukkig heeft hij de grond nog niet geraakt, ik zou het me beklagen (en zei waarschijnlijk ook). De kosten vallen blijkbaar niet mee.
          Indien je ergens een metalen vatting kan vastkrijgen zou ik die monteren, als die zou passen natuurlijk. Die breekt niet meer.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
            Mag ik je een tip geven. Eigenlijk al te laat, je hebt uwe camera al laten vallen. Doe ALTIJD uw neklint om wanneer je met een dslr werkt. Ik heb mezelf die gewoonte aangeleerd, en nu is dat een automatisme geworden. Mijn camera is me ook al eens ontglipt (na een botsing met het hoofd van mijn zoontje die net voorbij liep). Had ik mijn neklint niet aangehad.... Nu was er niets aan de hand. (Alleen Lars lichte hoofdpijn).
            toch mee oppassen dat neklint

we stonden eens met een 5 tal vliegerspotters samen
            er was eentje met een camera en een verrekijker
            de verrekijker hing om zijn hals , maar de camera was ie vergeten om de hals te doen
            nu kijkt ie even met zijn verrekijker , ie laat zijn camera los , in stukken van elkaar op de grond

Comment

Er moet wel aan te komen zijn. Deze site heeft wel de bajonet voor de 8-55 II en VR versies.
              Stuur ze een mailtje zou ik zeggen.

http://www.bocaphoto.com/products/ne...nikonparts.htm
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door swiffer Bekijk bericht
                Ben sinds vrijdag trotse eigenaar van een d90 met kitlens 18 - 105.
                Nu heb ik men toestel laten vallen, waardoor de vatting van de lens is afgebroken.
                De lens werkt nog, maar hij sluit niet meer aan op mijn boddy.
                Mijn vraag is kan ik deze vatting ergens alleen kopen en ze zelf vervangen of kan ik best men lens weggooien en een nieuwe kopen.

[Mod]Je dubbelpost is verwijderd.[/Mod]
                Beste,

kunt u mij zeggen waar u dit hebt laten herstellen en hoeveel dit ongeveer gekost heeft?
                Mijn vriendin heeft namelijk net ook mijn D90 met de 18-105 laten vallen...
                Volgens mij is er niets aan de body, hij stelt nog scherp en doet niet raar. Heb hem net getest met een andere lens.

Aan de vatting van het objectief is een plastieken randje afgekraakt zodat hij nu ook niet meer aansluit aan de body. Had u dit ook voor?

Hebt u uw D90 ook laten controleren? Had u aan uw body schade?

Indien de kosten te hoog oplopen zou ik kijken voor een nieuwe lens, eventueel 2ehands. Maar als de kosten ongeveer 100 euro bedragen zal ik toch wel kijken om deze te laten herstellen.
                De mijne komt van Art & Craft, is er iemand die weet of zij daar een hersteldienst hebben of hier al ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor de info.
                Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

Comment

Even een oud topic uppen want ik zit met hetzelfde probleem. Gisteren is mijn D90 met kitlens 18-105 gevallen, en nu sluit de lens niet meer goed aan op de body. Als ik zelf de lens er goed tegendruk lijkt alles wel nog te werken. Is er intussen iemand die deze vatting heeft laten herstellen, en die me een richtprijs kan geven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter450 Bekijk bericht
                    de verrekijker hing om zijn hals , maar de camera was ie vergeten om de hals te doen
                    hoe kan je dat nu vergeten? Dat was het allereerste dat ik leerde over fotografie: altijd de riem over de nek, ALTIJD. Ik kan tot dusver de neiging om de mensen die met hun reflexcamera in de hand en de riem net niet slepend over de grond daarover aan te spreken succesvol onderdrukken.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      hoe kan je dat nu vergeten? Dat was het allereerste dat ik leerde over fotografie: altijd de riem over de nek, ALTIJD. Ik kan tot dusver de neiging om de mensen die met hun reflexcamera in de hand en de riem net niet slepend over de grond daarover aan te spreken succesvol onderdrukken.
                      Doe ik ook altijd.. en als dat niet gaat dan zal ik de riem 2 keer rond mijn hand draaien zodat ik hem zo nog stevig vastheb.
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

je kan nieuwe vattingen vinden op internet en zelf repareren, als je dat zelf niet durft mag je me daarvoor contacteren.

grt

Comment

Misschien ben je met deze webpagina verdergeholpen.
                          Ik denk dat dit de vatting is die je zoekt.
                          De prijs bedraagt 26,36 US $ + 12,. US $ verzendingskosten.

Comment

Zou dit ook het juiste stuk zijn? "NIKON AF-S DX NIKKOR 18-105MM 1:3.5-5.6 VR BAYONET MOUNT": http://www.procamerarepair.com/NIKON...UNT_p_103.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              ik heb helemaal geen riem aan m'n camera... die hangt anders in de weg...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                              X