Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het juiste objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het juiste objectief

hoi

voor ik definitief mijn keuze maak welke objectieven ik mij ga aanschaffen bij de nikon d90 zou ik graag het volgende nog willen weten: stel,ik kan een koolmees fotograferen dat zich op 3 meter van mij bevind,dus juist de vogel is interessant qua beeldvullend in dit geval voor mij;en nu komt mijn vraag, met welk objectief lukt dit perfect qua brandpuntsafstand, de 18-105 of 18-200 of heb ik nog meer nodig?

groeten marnix
    Nikon D90 en wat glas erbij

Re: het juiste objectief

Heb je de test van Frank al gelezen? KLIK!

Niet goedkoop maar een prachtobjectief. De oudere versie (VR1) is ook goed.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

het juiste objectief?

das moeilijk te beantwoorden, je kan een 70-200 f2.8 komen.
      maar wat als je vogeltje verder zit?
      ik zou zeggen een 70-300 VR van nikon, stukken goedkoper maar ook nie slecht.
      en aan vullen met 18-105 of 16-85. eventueel een 50/85 f1.8 en je kan al een heel eind verder.
      nikon stuff

Comment

Als ik u was zou ik gaan voor de 18-105 VR+de 70-300 VR Twee goede prijs/kwaliteitlenzen...ik heb ze zelf en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Als ge echt weinig wilt wisselen van lens is de 18-200 VR een optie maar ik vind de twee voorgenoemde beter van beeldkwaliteit. en ik kan het weten want heb de 18-200VR zelf gehad.

Later zou ik er dan een Tamron bijkopen de 17-50 2.8f heb ik ook en echt een toplensje voor een scherpe prijs.

Succes

Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Op drie meter een koolmeesje beeldvullend krijgen? Denk aan 400/500mm.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Hou er wel rekening mee dat als er ipv. een koolmees een struisvogel staat, je geen 500mm nodig hebt. Vertraagt je alleen maar, wegens veel te zwaar, als 'm acher je aankomt.

NB. om je vraag te beantwoorden moet je niet naar de mm van een lens kijken maar naar de beeldhoek van die lens.
            Stel het voor als een liggende gelijkzijdige driehoek met vertikale zijde de hoogte van het onderwerp (ongeveer), de punt van de driehoek je camerapositie en de hoek van de benen stelt dan de beeldhoek voor.

Nerdi
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Op drie meter een koolmeesje beeldvullend krijgen? Denk aan 400/500mm.
              Vergeet 100 en 200mm voor kleine vogels zelfs dichtbij, je zal iets dieper in de buidel moeten tasten.

Prima resultaten gehad met een 100-400.
              Ook de 300 f:4 met of zonder extender kan voldoende kortbij focussen.
              Op een 400 prime kan je nog altijd een 25mm tussenring zetten.

Comment

sorry effe ook een vraagje in dit topic dat er bij aan sluit
                ik heb de nikkor 55-200 als ik nu een nikkor lens koop van 70- 300 is maar 100 meer.
                is de winst van die 100 duidelijk zichtbaar in praktijk of verwaarloosbaar?
                Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

http://www.divado-photography.be/

Comment

Hier een leuke link waarbij je je de verschillende brandspuntsafstanden visueel kunt voorstellen...

http://www.tamron.com/lenses/learnin...comparison.php
                  Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                    Hier een leuke link waarbij je je de verschillende brandspuntsafstanden visueel kunt voorstellen...

http://www.tamron.com/lenses/learnin...comparison.php

van 200mm naar 300mm scheelt toch wel iets ja
                    Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

http://www.divado-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      het juiste objectief?

das moeilijk te beantwoorden, je kan een 70-200 f2.8 komen.
                      maar wat als je vogeltje verder zit?
                      ik zou zeggen een 70-300 VR van nikon, stukken goedkoper maar ook nie slecht.
                      en aan vullen met 18-105 of 16-85. eventueel een 50/85 f1.8 en je kan al een heel eind verder.
                      hoi
                      dus als ik het goed voor heb dan heb ik voldoede met de 70-300vr van nikon om de vogeltjes van op 3m afstand vullend op mijn scherm te krijgen? of ben ik nog beter af met de tokina 80-400mm gaan?

groeten marnix
                      Nikon D90 en wat glas erbij

Comment

Working...
                      X