Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: macrolens aanschaffen

Ik kies voor interne scherpstelling, niet omwille van die uitschuivende centimeter, maar omwille van het feit dat die insecten nog al eens op plaatsen zitten, waardoor ik me op de grond mag leggen, al dan niet in het sluik, en dan ben ik blij dat ik geen 'stofzuiger' model heb die het opwaaiende stof mee naar binnen sleurt, maar gerust wat vuil mag worden

Comment

Je hebt natuurlijk tientallen macro lenzen met externe scherpstelling in bezit, en die zitten vast en zeker allemaal vol met stof.
      Laat me nog maar een paar keer lachen alsjeblieft!

Comment

Ik heb twee zo'n stofzuigerlenzen en die hebben inderdaad krasjes in de plastiek door zand en dergelijke die al eens blijft hangen. Gelukkig niets op het glas, maar ik hou men lenzen liefst in nieuwstaat.

Comment

Ik heb vandaag een 65mm MPE gekocht.
          En het is inderdaad een zeer moeilijke lens om goede foto's mee te maken.
          Zeker als je geen mt-24 in je bezit hebt. Ik ga met 2x 580ex getriggerd proberen te werken.

Mijn vraag is: hoe trekken jullie foto's van spinnen/mieren? Die dingen blijven onmogelijk zitten! Is er een techniek buiten het dood maken, of is dat de enige oplossing?

grtz
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
            Mijn vraag is: hoe trekken jullie foto's van spinnen/mieren? Die dingen blijven onmogelijk zitten! Is er een techniek buiten het dood maken, of is dat de enige oplossing?

grtz
            Zorgen dat je er ver genoeg kan vandaan blijven.... dat is de reden waarom ik voor de 150mm lens heb gekozen...
            Het is de bedoeling van macro-fotografie om de natuur in beeld te brengen, niet om deze te vernielen hé !
            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Zeker als je geen mt-24 in je bezit hebt. Ik ga met 2x 580ex getriggerd proberen te werken.

grtz
              's morgens vroeg als't nog fris is.
              merendeel hebben warmte nodig om op gang te komen
              nikon stuff

Comment

Ik ben wat aan het prullen met de 65mpe.

Die stofvlekjes. Zijn dat die van de sensor of lens of beide.
                Lens is nieuw dus normaal ook redelijk clean.

Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Ik heb de sigma 150 gekocht op aanraden van het forum en ben tot op heden zeer tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Notidanodon Bekijk bericht
                    Zal wel zijn, de Tamron 90mm is een haarscherpe lens, dat de lens minder stevig is qua bouw is nogal relatief als je er zorg voor draagt... Het is de ideale lens om macrofotografie mee te starten, de goedkoopste ook in zijn segment.
                    ik heb zelf deze tamron en is heel scherp (beeld en prijs).. echt een aanrader...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Ik heb de sigma 150 gekocht op aanraden van het forum en ben tot op heden zeer tevreden.
                      Ik heb me deze vandaag ook aangeschaft. Daar men er geen zicht op heeft wanneer de Canon 100mm L IS terug verkrijgbaar is besloot ik om niet te blijven wachten.
                      Eerst de Sigma 180mm f 3,5 gekocht. Praktisch geen enkele foto deftig scherp te krijgen op het scherpstelpunt. Dit ongeacht het diafragma.
                      Bij Konijnenberg kregen ze er ook niet echt scherpe foto's uit (waarschijnlijk probleemexemplaar). Dan ter plaatse de Canon 180mm f 3,5 L lens vergeleken met de Sigma 150mm f 2,8.
                      De Canon presteerde wel wat beter, maar voor minder dan de helft van de prijs waren de prestaties van de Sigma meer dan voldoende. Je kan er tenslotte geld tegenaan blijven gooien hé.

Heb er net wat probeersels mee getrokken in de tuin en ik ben er op het eerste zicht tevreden van
                      Neem dus best je camera mee en neem de tijd om in de winkel wat testfoto's te nemen. En laat je niet opjagen door gezucht van de verkopers als het wat lang naar hun zin duurt
                      Jij laat er tenslotte genoeg geld achter om tevreden naar huis te kunnen keren.

Grtz,
                      K.
                      Last edited by Kurrrt; 18 juni 2010, 16:15.

Comment

grtz
                        Gefeliciteerd zeer goede lens , gebruik hem graag.
                        Probleem om dichtbij te komen oplossen,kan idd zijn s`morgens vroeg fotograferen.
                        Heel voorzichtig benaderen maar mieren blijven vaak gewoon heen en weer rennen.
                        Je belichting is heel belangrijk bij deze lens een mt-24 is heel prettig om mee tewerken je kan ook voor een ringflitser gaan.
                        Zonder goede belichting zal er geen 1 foto goed lukken, daarvoor zit je te dicht bij het object.
                        Veeel oefenen en je hebt de beste lens om groter te gaan dan 1:1
                        suc6 Gertjan

Comment

Working...
                        X