Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tibet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tibet

Mijns inziens ben je nog niet klaar om aan iets meer "gevorderde" DSLR fotografie te doen. Dit blijkt uit al het bovenstaande. De eertse 2 lenzen die je probeert op te noemen zijn EF lenzen voornamelijk bedoeld voor FF en bovendien zwaar voor een crop ). Ik denk dat je met huidige set lenzen met de 10-20erbij deze je zeker zeer mooie resultaten zullen opleveren.

Duurder en beter glas zijn niet altijd een garantie voor goede resultaten.

Een fijne reis !!

groet
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Mijns inziens ben je nog niet klaar om aan iets meer "gevorderde" DSLR fotografie te doen. Dit blijkt uit al het bovenstaande. De eertse 2 lenzen die je probeert op te noemen zijn EF lenzen voornamelijk bedoeld voor FF en bovendien zwaar voor een crop ). Ik denk dat je met huidige set lenzen met de 10-20erbij deze je zeker zeer mooie resultaten zullen opleveren.

Duurder en beter glas zijn niet altijd een garantie voor goede resultaten.

Een fijne reis !!

groet
      Marc
      oh ja ! en neem de 50mm 1,8 mee, komt altijd van pas.
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door croow Bekijk bericht
        ja een vriend had me ook al van een nd filter gesproken, maar .. idd het budget hè
        ik heb nu op het moment enkele objectieven waar ik uit moet kiezen..
        canon EF 40-70 f/2.8 L USM
        canon EF 214-105 f/4 LUSM
        Sigma 2-70 2.8 EX DG IF HS

en die filters.. ja ik heb al gezien dat dat erg mooi is ja

en dan ev nog een 50mm 1.8
        maar mijn spaarpot wordt zo wel serieus gekortwiekt.

welke filter zou dan goed zijn?

groetjes
        Een filter raad ik je af, aangezien hier basis kennis al van belang is. Gezien je type vragen heb ik het idee dat deze nog niet voorhanden is, dat is geen probleem maar zal werken met filter alleen lastiger maken.

Alle genoemde objectieven zijn goede objectieven zowel voor Crob als FF, echter vraag ik me af of je hier nu betere foto's door gaat maken, aangezien kennis van bijvoorbeeld belichting etc een pre is.

Tevens is mij niet duidelijk waarvoor je het objectief denkt nodig te hebben of dat dit ter vervanging is van een objectief.

Zoals gezegd neem ik zelf de 50mm niet mee, aangezien deze op mijn vorige vakanties niet uit de tas is geweest. Maar dit is voor iedereen anders, aangezien iedereen een andere manier van fotograferen heeft.

Mijn vraag zou dan ook zijn. Wat kom ik te kort bij me huidige objectieven en welke mm zijn voor mij het belangrijkste etc etc. Zolang dit nog niet geheel duidelijk is gericht advies geven door mensen nagenoeg onmogelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door croow Bekijk bericht
          canon EF 40-70 f/2.8 L USM
          canon EF 214-105 f/4 LUSM
          Sigma 2-70 2.8 EX DG IF HS
          is dit allemaal 'custom made'spul?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ok, ik snap jullie dat jullie zeggen dat ik er nog niet veel van ken maar als ik stil in de zetel blijf zitten, leer ik helemaal niets...
            of waar hebben jullie dan alles geleerd?
            groetjes

Comment

Door veel lezen en proberen dit in de praktijk te oefenen. Volgens mij heb je al eerder wat links gekregen. Het is trouwens puur een advies de uiteindelijke keuze ligt natuurlijk bij jou.

Site met veel informatie

Leuk boek met opdrachten

Comment

Working...
              X