Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tibet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tibet

Hallo,
    ik heb hier al veel info kunnen lezen, maar zou toch nog graag mijn vraag stellen..
    Ik vertrek eind juni naar Tibet.
    Natuurlijk zoals velen zou ik niet al mijn gerief willen meeslepen..
    Tot nu toe heb ik nog maar enkele simpele objectieven, maar zou graag iets beter willen kopen.
    wat ik heb: de standaard canon EF -S 18-55mm 3.5-5.6
    canon EF-S 55 - 250 mm4-5.6
    sigma 10 - 20 mm4 5.6

wat wil ik graag: een objectief dat mij helpt om mooie foto's te trekken in Tibet..
    iemand vertel de me over een Sigma 13 - 70 met 2.8??
    en de 50mm 1.8

wat zouden jullie me aanraden?
    groetjes caroline

Re: tibet

kun je aangeven wat je budget is.

Zelf ga ik dit jaar rondreis maken door China. En zal waarschijnlijk meeste van de tijd de 24-105 gebruiken. Voor wat meer groothoek denk ik er nog over na om de 17-40 mee te nemen.

De tele 70-200 f/4 IS gaat ook netjes mee. Heb daarom stevige rugzak om alles makkelijk mee te nemen (objectieven, flitser en filters). En wat ik niet gebruik blijft achter in de kluis van het hotel

De 50mm laat ik zelf thuis. Deze zal ik zelf niet gebruiken.

Comment

hoi, het budget..
      is natuurlijk altijd moeilijk hè.. rond de €700
      de objectieven die jij net aanhaalde, welk diafragma hebben die?

groetjes caroline

Comment

ze hebben allemaal f/4. Over het gehele bereik

Belangrijk is ook om voor je zelf vast te stellen welk(e) brandpunt afstand(en) je het meest gebruikt. Ik zit zelf het meeste in het bereik van de 24-105. Deze ligt wel 100 euro boven je budget.

De 17-55 is ook een erg goed objectief

Comment

.. ik ben nog maar een beginner, maar wat is het voordeel van
          diafragma 4.. tov een objectief dat 2.8 kan gaan?

Comment

2.8 zijn licht sterker. Echter heb je dit niet (perse) nodig. De eerder genoemde objectieven zijn uit de pro line van Canon.

Maar wil je een vervanging voor je kitlens 18-55 ?

Heb bijvoorbeeld met een 1000D met 18-55 (non IS) en de 55-250IS redelijke foto's gemaakt in Hongkong.

Aankoop advies objectief (handige uitleg over objectieven)
            Objectieven hebben de meeste invloed op het eindresultaat van je foto: scherpte, contrast, sluitertijd, etc. Ze zijn meestal belangrijker (op de fotograaf na) voor het eindresultaat dan de camera zelf.

Comment

Hoi,
              wat denk je van
              Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM Canon

Wat stelt bij Sigma de IS voor?

Comment

Een 17-50(55) 2.8 en verder helemaal niks. Als je de Tamron neemt heeft deze nog als voordeel dat die lekker licht is. Ik heb in de bergen nog nooit behoeft gehad aan een tele maar wel aan breedte, dus misschien nog een Sigma 10-20 oid.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

een vriend van me vertelde dat Tamron niet zo'n goed merk is.. gaat vlugger kapot.. ofwel had hij dan net pech?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door croow Bekijk bericht
                    een vriend van me vertelde dat Tamron niet zo'n goed merk is.. gaat vlugger kapot..
                    Als een Canon- of Nikonlens 15 jaar meegaat en een Tamron 14 jaar is dat vlugger, maar ik betwijfel dat. Voor de prijs van een Nikon/Canon 17-55 koop je 2 á 3 Tamrons.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben er vorig jaar geweest, een breedhoek heb je zeker vandoen. Die heeft er het overgrote deel van de tijd opgezeten bij mij (ik heb het nogal voor landschapsfotografie). Een goede zoom is een must als je graag oudere tibetanen trekt, vooral de oudere vrouwtjes zijn nogal schuw van camera's (heeft iets met het geloof te maken).

Vergeet zeker geen polarisatiefilters en dergelijke mee te nemen. Het licht is daar zo sterk dat het een MUST is en geen optie.

Voor de rest heb je een groot bereik maar de kwaliteit van de lenzen is nu niet echt super. Dat is gewoon allemaal een kwestie van budget en keuzes maken. Ik denk dat je ook weet wat de betere lenzen zijn, het is gewoon een kwestie hoeveel je eraan wil besteden.
                      Last edited by rolf; 8 juni 2010, 14:10.
                      Canon EOS 7D
                      Canon EF-S 10-22mm USM - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/4L USM
                      Canon Speedlite 580EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk bericht
                        Vergeet zeker geen polarisatiefilters en dergelijke mee te nemen. Het licht is daar zo sterk dat het een MUST is en geen optie.
                        Kun je dat eens uitleggen wat een pola te maken heeft met sterk licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Kun je dat eens uitleggen wat een pola te maken heeft met sterk licht.
                          Blauwe luchten bevatten veel gepolariseerd licht. Dit is zeker het geval in het gebergte. Een polarisatiefilter kan dit licht tegen houden. Hierdoor wordt de lucht veel donkerder. Een bijkomend voordeel is dat wolken hierdoor beter uitkomen omdat de wolk witter lijkt.

Ik weet dat je opmerking waarschijnlijk ironisch bedoelt is, maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat in zo een omstandigheden, ik, naar mijn bescheiden mening, betere foto's verkreeg met een polarisatiefilter.
                          Canon EOS 7D
                          Canon EF-S 10-22mm USM - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/4L USM
                          Canon Speedlite 580EXII

Comment

Ik zou eerder zeggen koop een zonnekap er bij als die er niet bij zit. Pola filter vereist toch wel weer iets kennis, aangezien TS deze nog niet heeft. Is dit alleen maar weer een extra punt waar op te letten met instellen.

Zonnekap en leren hoe stop onder en over belichten lijkt me eerste pre alvorens te denken aan een Pola. En ik beaam dat je leuke effecten krijgt met een Pola, maar als je je camera niet beheerst dan zal een Pola weinig effect hebben ? Of zie ik het verkeerd....

Fotograferen in hard, contrastrijk licht
                            Een oude fotografie wijsheid luidt dat je het beste kunt fotograferen tijdens de 'gouden uren' rond een zonsopkomst en -ondergang. Werk, familie, reisschema's en andere afleidingen maken het vaak lastig om het gouden licht op te zoeken. We moeten het doen met het licht later op de dag, soms ten onrechte 'slecht licht' genoemd. Ook midden op de dag is er nog voldoende te fotograferen en kun je goede resultaten bereiken.

Comment

ja een vriend had me ook al van een nd filter gesproken, maar .. idd het budget hè
                              ik heb nu op het moment enkele objectieven waar ik uit moet kiezen..
                              canon EF 40-70 f/2.8 L USM
                              canon EF 214-105 f/4 LUSM
                              Sigma 2-70 2.8 EX DG IF HS

en die filters.. ja ik heb al gezien dat dat erg mooi is ja

en dan ev nog een 50mm 1.8
                              maar mijn spaarpot wordt zo wel serieus gekortwiekt.

welke filter zou dan goed zijn?

groetjes

Comment

Working...
                              X