Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron-Tokina-Nikon boven 200mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron-Tokina-Nikon boven 200mm

ik zal nu de knoop moeten doorhakken , binnen 4w zijn we op reis...
    In afwachting van beter glas twijfel ik tussen de Tamron 200-500 en de Tokina 80-400 als betaalbare telezoom .
    Ik neem de D300 , Tamron 17-50 , Tokina 11-16 , Nikkor 70-200 I en de Tamron 18-250 mee op safari .
    Ik zou nog een circ.pol.filter Hoya Pro Dig. kopen voor de 17-50 daar ik die het meest gebruik ( 67 filtermaat ) .Een 35 mm 1.8 heeft weinig voordeel denk ik in die lichtomstandigheden ( ik ging die ook eventueel aanschaffen ).
    Vorige maal kwam ik met mijn Nikkor 70-300 G te kort op alle gebied , ik had de 700-200 nog niet . Een TC 1.4 OF 1.7 ? Ik weet het niet , veel win je er ook niet bij in afstand.
    Ik zit met het bijkomend probleem dat er op binnenlandse vluchten daar maar 15kg bagage mee kan ( hand- en andere bagage ).
    Meestal zitten de dieren redelijk dichtbij en vogels zijn niet speciaal de doelgroep...misschien best de 70-200 en nadien croppen ?
    Ik weet dat jullie hier niet veel nieuws kunnen aan toevoegen , maar wat zouden jullie in zo'n geval doen , ik ga toch mogen bijbetalen voor mijn bagage vermoed ik...
    Ik ben benieuwd jullie mening te horen...
    THX.
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Re: Tamron-Tokina-Nikon boven 200mm

Ik heb de Tokina 80-400 en gebruik die op de Nikon D3, niks mis met deze lens, ze weegt niet te zwaar, zeker wanneer je vergelijkt met een Nikkor 80-400 of de sigma variant. Komt nog bij dat deze lens zéér betaalbaar is. Enige verschil met de andere varianten, ze heeft geen stabilisatiesysteem, daarom dat ze ook een pak lichter weegt.
    Een voorbeeldje van foto's met deze lens : http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ht-266814.html
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Wat me meteen opvalt is het erg lelijke bokeh van deze Tokina 80-400. Ik heb zelf ook getwijfeld om deze lens aan te schaffen maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
      De duurdere varianten van Nikkor, Tamron en Sigma doen het wat onscherpte betreft stukken beter.

Maargoed, die lage prijs van die Tokina moet ergens vandaan komen.

Misschien moet de OP eens kijken voor een Bigma, de Sigma 50-500. Lijkt me ideaal om mee te nemen op safari.

Comment

Waar ga je op vakantie?
        Ik ga eind oktober naar zuid afrika, kom je echt tekort met de 70-300?
        Kzie dat je toch wel een pak lenzen meeneemt, bij mij gaat de 17-50, mss nog een groothoek en een telezoom mee, maar twijfel ook nog .

Allezins veel plezier
        www.sandromaggio.com

Comment

Ik zou inderdaad minder lensen meenemen (geen overlappende mm's) en toch iets lang aanschaffen. Je gaat niet elke dag op safari...

C.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
            In afwachting van beter glas twijfel ik tussen de Tamron 200-500 en de Tokina 80-400 als betaalbare telezoom .
            De Tokina vond ik best wel OK, de Tamron viel me redelijk tegen (qua scherpte en contrast tussen 350 en 500mm).
            Een Sigma 50-500 is wat mij betreft de beste optie als je niet voor een Nikon-lens gaat en het budget beperkt wil houden.

11-16 + 17-50 + 50-500 lijkt me wel wat mogelijkheden te bieden voor op reis, en het is meteen goed om de fysieke conditie aan te scherpen indien nodig .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik zou gewoon een converter zetten op de 70-200.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

ik weet dat er veel lenzen zouden meegaan , maar de lichtomstandigheden kunnen daar enorm variëren.
                Vorige maal Kenia gedaan ( Masai Mara , Lake Nakuru en Nawasha , Tsavo East ).
                Luipaarden zijn het moeilijkst te spotten . Ik heb er drie gezien , twee niet kunnen fotograferen ( ochtend-drive , smalle aarden oneffen weg met struikgewas ernaast , luipaard stak trAAg over en m'n 70-300G hunte...).Eén kunnen trekken , veraf in hoog gras , niet mooi te croppen...
                Ik weet dat de 18-250 overlapt , maar in situaties waar je vlug moet zoomen of door stof niet veilig kan wisselen is zo'n lens enorm handig....
                Dit jaar doen we Tanzania ( 7 volle dagen safari en 4d Zanzibar ), mijn D300 en 70-200 ( had ik toen nog niet ) zal al veel verschil maken .
                Ik weet echter dat 200mm soms tekort schiet en als je dan zo'n reis maakt is het jammer...de 1.4 en 1.7 TC maken ook niet zoveel verschil in mm en zo vlug zijn die niet erop gezet denk ik...
                De Tokina vond ik te doen qua gewicht en prijs .
                ?????

Comment

ik heb geluk gehad en heb een mooie sigma 80-400 os kunnen kopen en deze heeft mij veel plezier beleefd in camargue en andere dierrijke omgevingen.

Deze vind ik persoonlijk beter dan de sigma 150-500 die ik vorig jaar meehad. Je kan anders de sigma 120-400 overwegen. Zou iets beter zijn dan de 150-500 maar heb deze nooit gehad.

Wel vond ik echter de tamron 200-500 wel goed. toch op mijn nikon. Zeker scherper dan de 150-500, de tokina 80-400 en de sigma 50-500. Maar weinig verschil met de sigma 80-400 OS al mis je soms wel eens die 500mm

Als het voor mij dan weer zeer scherp moet zijn gebruik ik wel liever mijn nikon 300mm f4 af-s met tc1.4

groeten Davy
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Bedankt voor de antwoorden . Het zal de Tokina 80-400 of Tamron 200-500 worden , ik heb nog eens contact met de reisagent genomen , indien de kg's echt belangrijk zijn wordt het de 17-50 , 70-200 en de 18-250 ( plus notebook , SB800 en reisstatief ).

Comment

ik heb de Tokina 80-400 besteld .
                      Ik heb overal gekeken voor de Nikkor TC-E III , maar die is nergens te vinden ; omdat ik de prijs van de Tamron toch nog aan de hoge kant vond ben ik dan maar voor de Tokina gegaan na nog eens de revieuws gelezen te hebben.
                      Ondertussen ook een polarisatiefilter van Hoya ( c-pl HD ) besteld en een rubber zonnekap voor de Tamron 17-50 .
                      Benieuwd naar de resultaten , ik post wel iets na 16/7.....

Comment

Working...
                      X