Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens Tamron AF SP 28-70 2.8 XR DI ASF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens Tamron AF SP 28-70 2.8 XR DI ASF

Nu ik denk een Canon D50 te kopen en als eerste lens zou ik de Lens Tamron AF SP 28-70 2.8 XR DI ASF er willen bij kopen en hoop dan niet het aller beste uit het kastje te halen maar het mag wel goed zijn ik bedoel ,is de lens niet te min voor zulke body ? tenslotte is de D50 nu ook nog geen top body maar ik wens gewoon goede beeldkwaliteit die mooi scherp is heeft iemand deze combinatie ?? En dan zou ik nog eentje later willen kopen een 75 - 200 of zoiets maar zo ver ben ik nog niet ook daar ga ik geen 1000 euro aan geven ma zie ik nog wel beetje info mag graag
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Re: Lens Tamron AF SP 28-70 2.8 XR DI ASF

Hallo, Over de keuze van het toestel kan ik niets zeggen (ben een Nikon gebruiker)
    maar over je lens kan ik het wel.
    Deze Tamron staat geboekt als een goede lens maar is eigenlijk een FF lens.
    Op je 50D (croptoestel) wordt die 28mm bijna 45mm. Je hebt dus helemaal geen groothoek meer.
    Daarom is op een croptoestel een 17/50 (of 18/55, 17/55, 17/70 e.a.) zo'n beetje de standaardlens, omgerekend geeft dit op een Canon 27/80mm waarna hij dus ongeveer overeenkomt met de door jou genoemde 28/70 op een FF of analoge reflex

mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

Comment

Kies een Tamron 17-50 2.8, dat werkt over het algemeen prettiger op een cropcamera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Hallo, Over de keuze van het toestel kan ik niets zeggen (ben een Nikon gebruiker)
        maar over je lens kan ik het wel.
        Deze Tamron staat geboekt als een goede lens maar is eigenlijk een FF lens.
        Op je 50D (croptoestel) wordt die 28mm bijna 45mm. Je hebt dus helemaal geen groothoek meer.
        Daarom is op een croptoestel een 17/50 (of 18/55, 17/55, 17/70 e.a.) zo'n beetje de standaardlens, omgerekend geeft dit op een Canon 27/80mm waarna hij dus ongeveer overeenkomt met de door jou genoemde 28/70 op een FF of analoge reflex

mvg Jozef
        FF staat het voor Fulle Frame ?? want ik moet er allemaal beetje in komen indien het zo is kan ik beter iets anders nemen van lens die geen FF is dan miss naar Sigma gaan kijken ?
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Kies een Tamron 17-50 2.8, dat werkt over het algemeen prettiger op een cropcamera.
          Jaja idd nu ben ik een beetje mee
          Ja zeg allemaal beetje nieuw hé idd ik heb gaan kijken naar de Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical (IF) voor Canon en dan heb ik zoals Jozef zegd ongeveer een 28 - 70 en ik denk dat het een mooie zaak is om deze te gebruiken in de studio Kwatiteit gezien zou deze lens een mooi en scherp resutaat halen lees ik

Comment

Ik ben in ieder geval tevreden van mijn Tamron 17/50, ze is scherp, contrastrijk en geeft mooie kleuren.
            Ze had gevoelsmatig een beetje steviger gebouwd mogen zijn in vergelijking met de Sigma EX reeks. ( maar vermits ze nog niet stuk is zal het wel meevallen )
            D800 en een goed glasservies

Comment

En als telelensje denk ik er nog bij te nemen de Canon ef-s 55-250 4.5- 5.6 naar het schijnt voor zijn prijs een degelijke lens ik zal deze iets minder gebruiken maar ik vind zonder sta ik er te naakt deze lens zou ik gebruiken bij bv is een uitstapje naar plankendael enz..........

Comment

Ik werk met de Tamron 28-75 op de 50D en het is een prachtige lens om mee te kieken,
                voor de breedhoek heb ik de 10-24 van Tamron wat dat je daarmee kan bereiken ,niet te doen
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
                X