Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

converter Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• converter Sigma

beste,
    heeft iemand ervaring met converter voor telezoomlezen
    ik heb de Sigma AF 150-500 F5-6.3 DG OS HSM
    en ben op zoek naar een Teleconverter.
    ik dacht aan de Sigma AF 1,4 EX DG APO converter Sigma !
    zou ik dan aan een 700mm brandpuntsafstand zitten ?

met vriendelijke groet

Re: converter Sigma

Ik ben er vrij zeker van dat deze lens niet zo goed gaat werken met TC's erop... je moet rekenen dat je al op 5 - 6.3 zit en dat met een 1.4 er nog een stop afgaat... Ik zou zeggen 'dada AF?'

Groetjes,

Ben
    Wat nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
      Ik ben er vrij zeker van dat deze lens niet zo goed gaat werken met TC's erop... je moet rekenen dat je al op 5 - 6.3 zit en dat met een 1.4 er nog een stop afgaat... Ik zou zeggen 'dada AF?'

Groetjes,

Ben
      uhu,
      is het dan niet aan te raden om een teleconverter te gebruiken op de lens dat ik nu gebruik?
      met vriendelijke groet

Comment

Op onderstaande link kan je bekijken welke converter geschikt is voor welke lens
        KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
          Op onderstaande link kan je bekijken welke converter geschikt is voor welke lens
          KLIK
          he dank je ,
          dus als ik het goed heb moet de Sigma AF 1,4 EX DG APO converter Sigma
          op mijn Sigma AF 150-500 F5-6.3 DG OS HSM passn!
          kan ik dan aleen met MF werken en niet met de AF?

met vriendelijke groet

Comment

Je kan dan inderdaad alleen manueel focussen, maar hou er rekening mee dat de zoeker ook nog een volle stop donkerder wordt (er komt dus maar half zoveel licht binnen).

Ik zou die combinatie zeker niet aanraden, de teleconverter past wel, maar je zal er niet veel plezier aan beleven.
            De beeldkwaliteit gaat achteruit, de AF werkt niet meer, en je hebt een heel korte sluitertijd nodig om foto's te maken zonder statief. Het komt er dus op neer dat je alleen op een zonnige dag foto's kan maken uit de hand, maar dan zal het ook nog heel erg moeilijk worden om de boel stabiel te houden terwijl je scherpstelt.

Die combinatie werkt, maar is niet aan te raden...
            Last edited by Black B@ndit; 2 juni 2010, 17:42.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Je kan dan inderdaad alleen manueel focussen, maar hou er rekening mee dat de zoeker ook nog een volle stop donkerder wordt (er komt dus maar half zoveel licht binnen).

Ik zou die combinatie zeker niet aanraden, de teleconverter past wel, maar je zal er niet veel plezier aan beleven.
              De beeldkwaliteit gaat achteruit, de AF werkt niet meer, en je hebt een heel korte sluitertijd nodig om foto's te maken zonder statief. Het komt er dus op neer dat je alleen op een zonnige dag foto's kan maken uit de hand, maar dan zal het ook nog heel erg moeilijk worden om de boel stabiel te houden terwijl je scherpstelt.

Die combinatie werkt, maar is niet aan te raden...
              oke,
              ja het zal passen maar als ik u uitleg lees ben ik er mee eens wat u zegt
              mf uit de hand wordt lastig !
              hartelijk dank voor je info
              met vriendelijke groet

Comment

Working...
              X