Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lens testen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe lens testen?

Hoe testen jullie een tweedehands lens voordat je beslist tot aankopen? Stel je staat daar in de woonkamer van een collega-bd'er met je 450D in je handen en je draait die door jou gegeerde EF 100-400 L erop (ik zeg maar wat )? Hoe pak je dan het best de test aan zonder statief en met het - weliswaar 3 inch grote - schermpje van je 450D? Of sleur je een statief en je laptop mee om gedurende een half uurtje rustig te experimenteren in die woonkamer op verschillende diafragma's met een kop koffie (Westmalle Tripel mag ook) erbij?
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

Re: Hoe lens testen?

Ik was net de zoekfunctie aan het gebruiken om hetzelfde te weten te komen, maar dan voor een nieuwe lens.

Ik heb ook een 450D, en zou mij eventueel de (eveneens felbegeerde) 70-200 f4 IS willen aanschaffen op het Canon-event bij Cameranu komende zaterdag ...

Comment

niks moeilijk aan, statief, body en laptop mee naar de winkel en ze testen
      doen er niet moeilijk om

greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dietn Bekijk bericht
        Ik was net de zoekfunctie aan het gebruiken om hetzelfde te weten te komen, maar dan voor een nieuwe lens.
        ik was er vast van overtuigd dit ook via de zoekfunctie te weten te komen, maar ik heb het niet gevonden. vandaar de vraag.

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
        niks moeilijk aan, statief, body en laptop mee naar de winkel en ze testen
        en testen is dan op een statief op enkele verschillende zoomstanden (bv. de 2 uiterste en midden ofzo?) met per zoomstand ook nog enkele verschillende diafragma's (ook weer uiterste en ergens in het midden)? of gaat dat te ver? of is er een simpelere manier om te testen?

kan je iets doen met een siemensster? er staat er eentje in mijn handboek, maar met bitter weinig uitleg en ik vind er weinig over terug. het enige tot nu toe is dat de circkel in het midden zo klein mogelijk moet zijn. maar dan kan je toch niet echt vergelijken of bestaan daar tabellen over?

veel vragen, ik weet het. ik plan in het najaar een cursus te gaan volgen bij het CVO en dan zal het mij wel allemaal duidelijk worden zeker
        -----------------

Comment

google is your friend: heb een half jaar geleden zo een nederlandse fotosite gevonden met een complete (vrij uitgebreide) checklist

schimmel
          olieverlies op lamellen van het diafragma
          deuken
          bajonetaansluiting
          FF/BF test
          enz.
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
            google is your friend: heb een half jaar geleden zo een nederlandse fotosite gevonden
            en ik veronderstel dat je noch de checklist noch de website nog ergens hebt liggen?
            had ik het op google gevonden, had ik de vraag uiteraard hier niet gesteld.
            -----------------

Comment

Working...
            X