Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzencombinatie Nikon D3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzencombinatie Nikon D3000

    Beste Allen

    Ik ben een newbie wat betreft reflexcamera's en na het forum wat doorzocht te hebben heb ik toch enkele vraagjes:
    Ik ben van zin een instapmodel te kopen (waarschijnlijk de Nikon D3000) om me in Afrika wat mee te kunnen amuseren op de dode momenten wanneer ik vrij ben( verhuis daarheen voor mijn werk).
    Om te beginnen wil ik zeker een echte groothoeklens in bezit hebben waarmee je al eens een speciaal effect kan bekomen door extra dichtbij het onderwerp te kruipen. Nu heb ik reeds een Lumix TZ3 28-280mm hybridecameratje maar deze 28mm vind ik toch onvoldoende als groothoek. Verder heb ik gelezen dat de standaard kitlens 18-55mm bij de D3000 op groothoek te vergelijken is met 28mm (35mm equivalent). Dit zou willen zeggen dat deze standaardlens niet meer uitzomen kan dan mijn huidige Lumix.. Of ben ik nu volledig fout??
    Het aankopen van een echte groothoeklens zoals 10-20mm en dergelijke blijkt zeer kostelijk te zijn en ik zou niet meer dan 250 euro hiervoor willen uitgeven..
    Wie kan me wat advies geven aub?

  • #2
    Re: lenzencombinatie Nikon D3000

    Vrees dat je voor dat budget in DSLR en breedhoek niet ver zal geraken

    Vooral omdat je lens keuze beperkt zal zijn tot AF-S lenzen aangezien de D3000 geen ingebouwde motor heeft
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: lenzencombinatie Nikon D3000

      De Sigma 10-20 doet zelfs 2de hands al meer dan het budget.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: lenzencombinatie Nikon D3000

        Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        Vrees dat je voor dat budget in DSLR en breedhoek niet ver zal geraken

        Vooral omdat je lens keuze beperkt zal zijn tot AF-S lenzen aangezien de D3000 geen ingebouwde motor heeft
        Geen ingebouwde motor zeg je. Is dat een probleem? Dus enkel AF-S lenzen passen op een Nikon D3000 of zijn er nog andere types ook?

        koen

        Comment


        • #5
          Re: lenzencombinatie Nikon D3000

          Ja, Sigma HSM en Tamron BIM.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: lenzencombinatie Nikon D3000

            buiten de af-s enz kan je dan niet de andere lenzen ook gebruiken?
            Zodat je dan wel handmatig moet scherpstellen of is het slecht voor de body etc?
            Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

            http://www.divado-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: lenzencombinatie Nikon D3000

              je kan de niet-AF-s lenzen perfect gebruiken, maar je moet dan idd zelf scherpstellen. Voordeel is dat je kan scherpstellen op wat je zelf wil ipv contstant zitten sukkelen met die AF veldjes.

              Dat is helemaal niet slecht voor de body. Lenzen die er niet op passen er met geweld wel op proberen te draaien, is wel slecht.

              ik heb dat nooit begrepen van Nikon. Ze maken een budgetbody, maar zorgen ervoor dat je betaalbare lenzen, zoals de 50 mm 1.8 en tweedehandse oude manuele lenzen niet kan gebruiken. Waar zit dan de budgetlogica?
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment

              Working...
              X