Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autofocus

Hey allen,

Ik ben een gebruiker van een Nikon D60 en mag van een vriend zijn lens gebruiken.
    Als ik deze lens op het toestel zet, dan wil die niet focussen uit z'n eigen.

Hij heeft me verteld dat ik een instelling moet aan passen in de camera (waar ik dus zeg welke lens ik nu gebruik ofzo) maar ik heb al zitten zoeken in het boekje maar vind het niet.

Hebben jullie enig idee?
    Steve Claeys
    Nikon D60
    Nikkor 18-55 AF-S 1:3.5-5.6G - Nikkor 55-200 AF-S 1:4-5.6G - Sigma 70-300 APO DG 1:4-5.6

Re: Autofocus

Geen af-s lens geen focus

Comment

Ik ken niks van Nikon, maar ik denk dat je hier wel iets kan vinden:

Grtz
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Vertel ons over welke lens het gaat en misschien gaat er een belletje rinkele hier

Comment

Denkelijk een af-d lens(zonder interne motor) en geen af-s lens anders zou die wel scherpstellen,maar daar de d60 altijd af-s lenzen vraagt zie ik direkt geen andere optie

Comment

Ik had gehoopt het voor het weekend te weten maar blijkbaar is hij niet snel in antwoorden.
            Zie die persoon dit weekend en ik schrijf het dan wel op en kom met de info terug.

Ik doe trouwens auto sport fotografie.
            Dus D60 met kitlenzen 18-55, 55-200 en nog een 70-300 Sigma lens.
            Aangezien ik vanachter de draad schiet, kom ik soms afstand te kort.
            Kunnen jullie nog iets aanraden anders?
            Steve Claeys
            Nikon D60
            Nikkor 18-55 AF-S 1:3.5-5.6G - Nikkor 55-200 AF-S 1:4-5.6G - Sigma 70-300 APO DG 1:4-5.6

Comment

Misschien een Bigma (50-500mm).

Heb je een bepaald budget in gedachten? Ik vrees namelijk dat de lens waarmee je optimale resultaten zou bereiken een veelvoud kost van je huidige materiaal.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Ik zou je de Bigma niet aanraden, want tussen 400 en 500mm kan je er weinig mee doen (niet scherp, slechts f/6.3, trage scherpstelling). Ook heel erg zwaar en groot. Ik zou de Sigma vervangen door de uitstekende en relatief betaalbare Nikkor 70-300 ED IF VR...

Probleem bij Nikon is dat je qua degelijke 400mm zooms alleen de 200-400 f/4 VR II hebt, en die is *kuch* vrij duur. Ook niet van de kleinste en lichtste...3,5 kilogram ofzo.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ja, die Sigma is ook niet van de snelste maar ben er toch redelijk tevree over (met mijn minimale kennis natuurlijk, tis een hobby voor me en ken er niet teveel van).
                  Heb al eens zitten kijken voor de Nikkon versie maar die kost natuurlijk rap 2 of 3 maal zoveel dan die Sigma, ze is wel sneller en misschien scherper.
                  Kzie wel.

Bij die Sigma heb ik trouwens een probleempje.
                  Over de 180 mm wil hij niet meer scherp stellen. Heb onderhoud gedaan van de body en lenzen en hoopte dat het opgelost zou zijn maar niets minder waar.
                  Kweet niet wat er aan scheelt.

Die Nikkor AF-S 200-400mm f/4.0 G ED VR II kost een 7000€ dus duur is een onderstatement voor mij.
                  Steve Claeys
                  Nikon D60

Comment

Nikkor ED AF 300mm 1:2.8 is dus de lens.
                    Steve Claeys
                    Nikon D60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droopy13 Bekijk bericht
                      Optisch wel, maar die heeft geen autofocus op een D60. Je krijgt dan trouwens een heel rare verhouding qua gewicht.
                      Ik ben het er ook helemaal mee eens dat alles boven een 70-300AFS eigenlijk niet in verhouding staat tot de body.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droopy13 Bekijk bericht
                        Daar werkt idd de autofocus niet op de d60

Comment

Ok, jongens, bedankt he.
                          Steve Claeys
                          Nikon D60

Comment

Working...
                          X