Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 17-55 in combi met canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tamron 17-55 in combi met canon 7D

Hoi,

Wie heeft deze combinatie en wat zijn de bevindingen?

Waarom? ik heb die combinatie ook en het trekt op geen *****. De af-zit meer dan 90% naast en nog geen klein beetje, en soms zit hij er dan weer 90% op tis vree bizar en niet cosistent (anders was het aan te passen via microadjust). Vandaag testjes gedaan en gisteren in het veld ook gezien mijn landschappen waren tja voor de vuilbak. Ik ben er eigenlijk wel meer van overtuigd dat het de camera is ipv de lens omdat ook bij de rest hij eigenaardig doet . Eerst gedacht dat het allemaal aan mij lag maar hoeveel kan je missen met 1 af-punt.

ps: als ik hem maandag binnen breng (wat ik van plan ben) wanneer zou ik hem terug hebben? want ik moet de trouw van mijn zus (mee) fotograferen op 16juli.

alvast bedankt

David
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Re: tamron 17-55 in combi met canon 7D

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb je geen andere lens om een aantal testfoto's te maken?
      Het is ook mogelijk dat het aan de lens ligt, en dan moet je de camerabody heel lang missen voor niets.
      Je kan die combinatie waarschijnlijk ook niet naar Canon sturen, want daar repareren ze alleen Canon-materiaal. Ze zullen ook proberen de schuld af te schuiven op de Tamron-lens, en dan geraak je ook niet veel verder, tenzij je er echt zeker van bent dat het de camerabody is waar het probleem inzit, en niet de lens. Dat weet je alleen zeker als je andere lenzen gebruikt hebt. Je kan dus best eerst testfoto's maken met een andere lens (als je die hebt).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Het focus-probleem dat Bouk suggereert kan alleen worden aangetoond/bevestigd met de suggesties die BlackB@ndit voorstelt. Nu persoonlijk ben ik geen voorstander van third-party lenzen, maar de combo Canon EOS 7D en Canon EF-s 17-55 f/2.8 is het beste wat ik ooit gehad heb. De 7D evengoed icm met andere objectieven, hoor. Ik heb veel minder missers dan met mijn 350D, en al was de 50D die ik tussenin nog een jaar had (intussen het trotse bezit van mijn vrouw die er schitterende macro's mee maakt) een hele verbetering, de 7D is nog een grotere sprong voorwaarts.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Beetje dom dat ik achteruit ga van een 350D naar 7D van aantal missers hé.

Wel 180mm sigma doet het niet goed, die tamron ook meestal niet. Mijn 400mm denk ik niet maar nog niet echt getest maar mijn vogelfoto's zitten er veel meer naast dan op (ivm vroeger). En de canon kitlens die is even erg als de tamron.

Er zijn meerdere lenzen dus ik vroeg me wel af of ik nu de enige ben waarbij (vooral) de thirdparty lenzen het niet goed doen. Of dat dit algemeen is? of dat geen enkele 7D eigenaar nog sigma en tamron koopt :-p

ps bouk i know the tread i wrote it maar die tamron is anders aangezien ik die af nodig heb. plus dat de 7D nu al langer in roulatie is en ik meer ervaringen hoopte te horen.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Heb je de camera al getest op front of backfocus met verschillende lenzen?

Bij mijn 1D MKIII moet ik ook elke lens corrigeren naar +10 tot +12 om ze juist te laten focussen. Bij de 5D MKII moet ik bijna niets aanpassen.

Ik heb een Tamron 28-300 VC gehad, en die was niet goed te krijgen op de 1D, op de 40D werke die wel redelijk.
            Met een Sigma 24-70 f2,8 EX heb ik ook zo'n probleem gehad op de 1D.
            De Sigma 150mm macro krijg ik wel goed gecorrigeerd op de 1D MKIII, er zijn dus toch verschillen bij de third-party lenzen als je de AF wil corrigeren in de camera.
            Last edited by Black B@ndit; 29 mei 2010, 23:48.
            BD0338BE

Comment

geprobeert ja, maar de OOF is niet 'vast' of hoe moet je het noemen. Dus het haalt weinig uit.

morgen nog beetje testen maar niemand met een 7D en third party lenzen?

Comment

Als de camera de ene keer wel juist focust, en even later niet meer, en je hebt het probleem met verschillende lenzen, dan zal het probleem hoogstwaarschijnlijk in de camerabody zitten.
                BD0338BE

Comment

Wel dat is wat ik dacht, toch wou ik even weten of er nog mensen waren hier op het forum. Met gelijkaardigen ervaringen of tegengesteld die misschien wisten te zeggen wat er verkeerd is.

pfffff 1300euro mijn volledig studentenwerk tijdens het jaar ik hat toch ergens verwacht dat het beter ging focussen.

Comment

Wat ik uit mijn persoonlijke ervaring kan meegeven, is dat mijn Tamron AF 28-200mm IF (anno 2007) welke goed werkte op mijn EOS 350D, op mijn nieuwe EOS 50D gewoon tilt sloeg. (is wel geen 7D, maar is (denk ik) toch in hetzelfde vaarwater dan de 50D)
                    Geen mogelijkheid om scherp te stellen op 200mm, op 28mm was het tamelijk snel scherp.
                    Misschien is Tamron niet 100% compatibel met Canon!!

Comment

Ik meen dat het BlackB@ndit was (maar niet in dit draadje) die suggereert dat Canon soms wat verandert (aan de communicatie met de camera ?) en dat een dergelijke third-party lens dan moet "herchipt" worden.

(enfin, als ik een en ander goed begrepen heb )
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

David, jouw probleem en frustratie is identiek aan de mijne, alles wat je beschrijft ervaar ik ook met mijn 7D en wees er maar zeker van dat het absoluut niet normaal is
                        bij mij waren dit de symptomen:
                        • 90% van de foto's OOF, of het nu gaat om volledig statische onderwerpen met one shot AF, of bewegende onderwerpen met AI servo
                        • zeer inconsistente OOF, de ene keer backfocus, de andere keer frontfocus, de ene keer wat meer als de andere... dus microadjustment haalt geen knijt uit
                        • resultaten zeer onregelmatig (soms wel in focus, de volgende foto niet meer, zonder enige aanleiding)
                        • probleem met alle lenzen (10-22, 50 1.4, 85 1.8, 135 2, 120-300 2.8...) met die laatste iets minder problemen, maar nog steeds te veel

binnendoen die handel ! Zorg dat je het probleem goed omschrijft (inconsistente focus met alle lenzen op alle instellingen) want dat heeft mij al één teleurstelling gekost toen mijn 7D terugkwam zonder herstelling
                        vandaag gaat ie voor de 2e keer binnen en gelukkig krijg ik nu een 5DmkI ter vervanging tijdens die periode (maar kan ik groothoek wel vergeten!)
                        Last edited by Matthias; 2 juni 2010, 13:46.
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Waar heb je die gekocht (dat je een vervanging krijgt?). En hoe lang heeft de eerste (niet) herstel periode geduurt?

en al je lezen zijn wel van canon zelf neem ik aan of mis ik?

Comment

Lees zeker dit draad(je?) van Matthias erop na.

Comment

Working...
                            X