Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen van Nikon lenzen in KLC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prijzen van Nikon lenzen in KLC

Ik heb even een uurtje de tijd genomen om prijzen van lenzen te noteren hier in Kuala Lumpur.
    De 17-55 f2.8 = 6.000RM oftewel €1.486 (België €1.168)
    De 200-400VR-I = 25.500RM oftewel €6.315 (België €5.498)
    De 600mm f4 AF in wit (non-VR) = 36.200RM oftewel €8.966 (België €8.540 voor de VR versie)

Prijzen zijn niet vanop een luchthaven maar vanop main street. Met andere woorden, hier moet men ook niet zijn om buitenkansjes te vinden.
    Prijzen voor Canon, Sony en Pentax waren ook navenant hoog maar had geen prijzen genoteerd.

Re: Prijzen van Nikon lenzen in KLC

Ik denk dat er geen een land echt uitspringt waar het echt goedkoper is als je alle kosten meerekend.
    Nederland bv is wat goedkoper maar voor het hier is scheelt het ook niet veel meer.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Ik denk dat er geen een land echt uitspringt waar het echt goedkoper is als je alle kosten meerekend.
      Nederland bv is wat goedkoper maar voor het hier is scheelt het ook niet veel meer.
      Heeft vooral te maken met het verschil in BTW (NL 19%, BE 21%)

In Japan zou Nikon (dat een Japanees bedrijf is) wel een stuk goedkoper zijn, dus als je op zoek bent naar een koopje...
      Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Ik heb even een uurtje de tijd genomen om prijzen van lenzen te noteren hier in Kuala Lumpur.
        De 600mm f4 AF in wit (non-VR) = 36.200RM oftewel €8.966 (België €8.540 voor de VR versie)

Prijzen zijn niet vanop een luchthaven maar vanop main street. Met andere woorden, hier moet men ook niet zijn om buitenkansjes te vinden.
        Prijzen voor Canon, Sony en Pentax waren ook navenant hoog maar had geen prijzen genoteerd.
        Nikon heeft de volgende prijsverhogingen in Europa al klaar staan met uitschieters van 40 procent
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
          Heeft vooral te maken met het verschil in BTW (NL 19%, BE 21%)

In Japan zou Nikon (dat een Japanees bedrijf is) wel een stuk goedkoper zijn, dus als je op zoek bent naar een koopje...
          Nee, dat is een fabeltje. Nikon materiaal kost evenveel of is duurder als in Be. Ik was er vorig jaar nov/dec en heb ergens bij "Algemeen" de prijzen eens neergeschreven (ook main street prijzen trouwens, niet de dure luchthavenprijzen).
          Hong Kong is goed, Singapore zou ook goed zijn (geen eigen ervaring) en met de nog steeds dure € valt de US ook goed mee. Taiwan was enkele jaren geleden ook prima qua prijzen.

EDIT: Nikonprijzen in Tokyo http://forum.belgiumdigital.com/f6/c...an-286112.html
          Last edited by Sultana; 28 mei 2010, 15:14. Reden: zie EDIT + aanpassing na terechte opmerking hjanssen

Comment

kost evenveel of is even duur als in Be.
            Verbazingwekkend! Het kost evenveel en het is ook nog even duur..........
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik was eind vorig jaar in Singapore en dat scheelde daar toch ook niet zo veel. Beetje goedkoper, maar als je in België de BTW kan recupereren dan kwam het daar zelfs duurder uit...
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Hong Kong is goed, Singapore zou ook goed zijn (geen eigen ervaring) en met de nog steeds dure € valt de US ook goed mee. Taiwan was enkele jaren geleden ook prima qua prijzen.
                yesss, mijn pa gaat binnenkort even in Singapore wonen dus ik zal mijn lijstje al beginnen opmaken en beginnen sparen
                5DmkIII en wat glas

Comment

@ Matthias: ik zou je vader aanraden van bij Cathay Photo te gaan. Singapore is een echte jungle qua fotowinkels. Er zijn er heel veel geconcentreerd in Sim Lim Square, maar de sfeer is echt niet tof: veel te veel echte hardsellers.
                  Cathay Photo ligt in een ander winkelcentrum, is een beetje meer 'upscale' (is ook dealer van Leica en zo), prijzen zijn hetzelfde maar je voelt je er niet op de lokale vismarkt...
                  Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                  Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                  GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Ik herinner me nog dat de prijzen in Kathmandu (!) héél erg scherp waren.

Hong Kong is idd goed, maar Nathan Rd is te vermijden, net zoals in Singapore de dure Orchard Road.
                    Ook in het Chinese Chengdu (Computer Street) waren er scherpe prijzen te noteren.
                    Beijing daarentegen was erg duur.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik ben vorig jaar in de luchthaven geweest en ik moet toch vermelden dat de prijzen er gevoelig ( -15 à - 30%) lager waren ; de meest gevraagde objectieven zoals de 70-200 , de 17-55 , de 50 1.4 ,ook die van Tamron en Sigma waren voor mijn neus bijna allemaal uitverkocht ; ik ben er ook op een tijdstip geweest dat er veel winkels gesloten waren (die shop was 24u open ) en er geen aanvulling kon gebeuren...daarin moet je geluk met je vlucht hebben , wij hadden een tussenstop in KLA .
                      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Working...
                      X