Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reeds gebruikers van de nieuwe Nikon 16-35 AF-S VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reeds gebruikers van de nieuwe Nikon 16-35 AF-S VR

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Prachtig Linda, en zelfs met GPS coördinaten erbij Gebruik je soms de Nikon GP-1 GPS Tracker

Nog een vraagje, is er vigneteringscorrectie toegepast ?
    Die coördinaten komen daar op als ik in Picasa de locatie op de kaart aanduid....heb gene GPS Tracker. Wreed exact zal dat dus wel niet zijn

Ik ben nog eens al mijn originelen gaan inspecteren op vignetering en heb geen opvallende vignetering gevonden, zelfs niet met mijn polarizer d'erop op 16 mm ('t is wel zo'n slimline versie). Moest er al zijn zou dat gemakkelijk in één beweging te corrigeren zijn in camera RAW. Wat ik wel soms gecorrigeerd heb is distortie als er opvallende lijnen in het beeld zijn. Best geen bakstenen muur gaan trekken want dan gaat het opvallen vrees ik. Maar ook dat is gemakkelijk te corrigeren. Dat vind ik niet echt een punt maar eerlijkheidshalve moet ik er wel melding van maken.

grtjs
    Linda
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

hier een voorbeeld van een foto waarbij ik de distortie niet gecorrigeerd heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
        hier een voorbeeld van een foto waarbij ik de distortie niet gecorrigeerd heb

Je hebt mij overtuigd Linda, ik ben verleden week mijn 16-35 gaan ophalen bij Art & Craft, Bedankt.

Comment

Veel succes ermee

Comment

Ik zit ook nog altijd in dubio.. de 14-24 of toch voor de iets meer bescheiden 16-35 gaan.

2.8 is niet noodzakelijk aangezien ze meestal voor interieurs zou dienen.

Kan iemand eens een foto posten vanuit een hoek van een normale kamer op 16mm.

Ideaal zou zijn om dezelfde foto te zien op 14mm
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Kan iemand eens een foto posten vanuit een hoek van een normale kamer op 16mm.
              Ik heb al rap eens wat foto's genomen met de 16-35 op 16 mm. Ik heb mijn statief niet uitgehaald, gewoon uit de hand dus....licht genoeg.
              Buiten de belichting heb ik niks gecorrigeerd, zelfs niet verscherpt.
              Bij de laatste zitten nogal veel rechte lijnen en valt de distortie meest op maar is te corrigeren in photoshop.

Dezelfde foto's nemen met een 14-24 mm zal moeilijk zijn hé. Ik denk niet dat er veel rondlopen die beide lenzen in hun arsenaal hebbben

Comment

Bedankt lin, zo krijg ik iig al een idee

Er zijn er niet veel die ze beiden in hun arsenaal liggen hebben, maar er is er toch al eentje die zijn hulp aangeboden heeft
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

amai Linda , dat ziet er daar ook "spic en span" uit he ....
                  ik zou schrik krijgen om in dat interieur een tas koffie te drinken

wel netjes
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Het is weer een hele tijd geleden dat er nog reacties over de 16-35 zijn gepost. De meeste reviews zijn toch positief over dit objectief. Ik overweeg ook om er eentje te kopen voor mijn D700 en dan zijn echte gebruikers reacties altijd meegenomen. Iemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                      Het is weer een hele tijd geleden dat er nog reacties over de 16-35 zijn gepost. De meeste reviews zijn toch positief over dit objectief. Ik overweeg ook om er eentje te kopen voor mijn D700 en dan zijn echte gebruikers reacties altijd meegenomen. Iemand?
                      Korte tijd geleden heb ik hier DEZE foto geplaatst, gemaakt met dit objectief op 16mm en met polarisatiefilter.
                      Zelf ben ik zeer tevreden over het objectief, heeft wel wat vertekening, maar dat is alleen storend bij architectuur, en gemakkelijk op te lossen, hier alvast

Comment

Hier alvast nog een paar voorbeeldjes op 16mm, ik heb onze leefruimte wat opgefleurd, deze is bijna afgewerkt, nog niewe gordijnen en overgordijnen en t'is af, dan zijn we terug voor een tijdje gerust.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Zo een plafond heb ik ook.
                          Was het in het echt ook maar zo groot als op de foto he.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Zo een plafond heb ik ook.
                            Was het in het echt ook maar zo groot als op de foto he.
                            Ochja, 36m² is voor ons groot genoeg.

Zoals je kan zien is er op f6.3 nog ietsje vignetering, ik had hier beter op f8.0 gewerkt, hoewel in cature NX2 ook direct oplosbaar.

Comment

Working...
                            X