Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Superlens voor nu (crop) en in de toekomst (FF)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Superlens voor nu (crop) en in de toekomst (FF)

Hallo,

Ik ben een beetje op zoek naar een echt goede lens om zowel nu te gebruiken op mijn 350D, maar die ook zeer goed bruikbaar is op een toekomstige FF camera binnen een jaar ofzo.
    Waar ik mij vooral op toespits zijn portretfoto's en huwelijken.

Wat ik in gedachten heb:

Mogelijkheid 1:
    - 17-40 F4 om nu als allround te gebruiken, kan later ultra groothoek worden. Voor huwelijken gebruik ik mijn 28-135, ik vrees dat de 17-40 niet tele genoeg is om die ervoor te gaan gebruiken...
    - bij de aankoop van een full frame ineens een 70-200 kopen
    Op die manier kan ik dan huwelijk doen met 2 body's, met aaneensluitend bereik, en de 70-200 voor portretfoto's.

Mogelijkheid 2:
    - 24-70 F2.8 kopen als allround lens nu, aangezien ik mijn huwelijken toch met een 28-135 doe, zou deze zeker genoeg breedhoek hebben.
    - hetzelfde verhaal als hiervoor, bij de FF een 70-200 aankopen.
    - je zou denken, mogelijkheid 1, maar het voordeel van mogelijkheid 2 is dat ik later de 24-70 ook kan gebruiken voor portretten, aangezien ik dan steeds de FF hiervoor zou gebruiken, en wanneer ik breder wil gaan, de 24-70 dan zou nemen. Bij mogelijkheid 1 zou ik denk ik niet de crop body nemen... Of vb een reportage doen, walk around lens doen met 1 goede lens, dat zou dan liever FF met 24-70 zijn dan crop met 17-40 denk ik.
    - Nadeel van deze mogelijkheid is dat ik dan een 2e FF body ga nodig hebben...

Zoals jullie kunnen lezen weet ik het niet echt . Hopelijk kunnen jullie me wat in een goede richting sturen. Alvast bedankt hiervoor.
    Last edited by Mr.Magic; 28 mei 2010, 09:21.
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Re: Superlens voor nu (crop) en in de toekomst (FF)

neem in je gedachtengang ook een 24-105L mee, op een FF camera een echte alround lens, op een crop een heerlijke walk-around lens.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      neem in je gedachtengang ook een 24-105L mee, op een FF camera een echte alround lens, op een crop een heerlijke walk-around lens.
      Ik zou ook de 24-105L voorstellen.
      Akkoord, niet echt groothoek, maar wel een goede walkaround lens zelfs op crop.
      Sinds ik deze lens erbij heb, staat deze het meest op mijn crop-DSLR.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Ok, die lens is ook wel echt goed, maar ik vind een kleine DOF echt magnifiek, en ooit zou ik dus richting f2.8 lenzen willen gaan... zeker voor een tele, en waarschijnlijk dan ook voor standaard lenzen die ik gebruik voor huwelijken. Ik ga deze zeker in overweging nemen maar twijfel er om deze reden nog over.
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

Comment

zou gaan voor de 24-70 f2.8

greets
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Ik heb op mijn 5dII de 24-105 lens (had deze laatste al op mijn 40D trouwens) en ben hier uiterst tevreden over, hou er ook rekening mee dat zelfs f4 op ee FF een redelijk beperkte dof geeft ... het voordeel van IS op de ze lens vindt ik persoonlijk veel belangrijker dan f2.8 te kunnen gebruiken ... alles hangt af van het type fotografie dat je uitvoert.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ik zou de 24-70 f2.8 kiezen, op beide platformen een zeer begeerde lens
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

Ik ben op het moment nog aan het twijfelen tussen volgende twee opties:

- 24-70 tweedehands kopen: zeer goed voor huwelijk (f2.8 en iets breder dan ik nu heb), kan achteraf gebruikt worden op FF

of

- nu oude 5D kopen, zo kan ik de 28-135 blijven gebruiken, en dan misschien binnenkort een 70-200 kopen (welk type zal dan afhangen van het budget).

wat denken jullie...

bedankt alvast!
                BLOG

Comment

ik gebruik momenteel op een 1D2 (ok geen fullframe maar 1.3x) een 28-75 2.8 en een 70-200 2.8 IS en die vullen elkaar perfect aan

De 28-75 2.8 zal dan later ook ingeruild worden voor een 24-70 2.8 voor die paar extra mm's breedhoek. Ik heb de lichtsterkte wel nodig dus voor mij is dit een hele goeie combo

Ik raad je dus ook de 24-70 2.8 aan

Lees net je laatste reply : ik vind persoonlijk glas belangrijker dan de body dus ik zou eerst de 24-70 kopen.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Working...
                  X