Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsstijging Nikkor AF-S 70-300mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijsstijging Nikkor AF-S 70-300mm

De 70-300, in de huidige uitvoering, is bij mijn weten reeds VR II, ja.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      De 70-300, in de huidige uitvoering, is bij mijn weten reeds VR II, ja.
      Maar ze zetten het er niet op omdat...?

Normal - active heeft niets met VR II te maken. De oude 18-200 had die mogelijkheid ook maar geen VR II.

Verschillende lenzen met VR en VR II hebben een stabilisatiemodus 'active' voor wanneer je zelf in beweging bent of gebracht wordt.

Comment

Nou, lees dit maar...raar dat ze geen reclame mee maken. Wist niet dat VR II al zo lang bestond, trouwens.

"(From Nikon lens literature) A high-performance telephoto zoom lens that combines Nikon's most advanced features and specifications with remarkable value.

Main Features:
        - VRII minimizes camera shake by offering the equivalent of a shutter speed 4 stops faster. Normal and Active modes are available.
        -..."

(Of hetzelfde op de Nikon.com website, link naar de juiste pagina...KLIK)
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          Normal - active heeft niets met VR II te maken. De oude 18-200 had die mogelijkheid ook maar geen VR II.

Verschillende lenzen met VR en VR II hebben een stabilisatiemodus 'active' voor wanneer je zelf in beweging bent of gebracht wordt.
          Foutieve informatie, want zowel de oude als de "nieuwe" 18-200 hebben een VRII stabilisatie!

De "nieuwe" 18-200VR heeft enkel een vergrendelknopje tegen het ongewild uitschuiven en een verbeterde coating.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

De 35 mm 1.8 is ook overal in prijs gestegen...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb mij er gisterenavond nog een besteld op http://www.digicamshop.be/product/31...-if-ed-vr.html voor €399.
              Vandaag stond het hier voor de deur

Is het trouwens normaal dat de VR in het objectief opvallend harder vibreert dan die van mijn 18-105mm kitlens? Dus als ik scherpstel voel ik de VR de hele tijd werken tot ik afdruk.

Comment

Ja dat doet ze ongelooflijk hard in vergelijking met de 18-105. Heb nog wel eens een topic hierover gezien en het is perfect normaal.
                IK heb het zelf ook ondervonden en moest ik dat niet gelezen hebben, was ik terug naar de winkel geweest.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                  Foutieve informatie, want zowel de oude als de "nieuwe" 18-200 hebben een VRII stabilisatie!

De "nieuwe" 18-200VR heeft enkel een vergrendelknopje tegen het ongewild uitschuiven en een verbeterde coating.

Groetjes, Wim
                  Ik bedoelde de 70-200 eigenlijk hoor maar weer te rap gepost.

Ze zetten het er niet op omdat het gewoon eerst een evolutie was en nu een marketing zet.

Comment

Working...
                  X