Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bulk objectief groter risico op slechter exemplaar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bulk objectief groter risico op slechter exemplaar?

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    bulk-lenzen komen van exact hetzelfde fabriek (met exact dezelfde kwaliteitscontrole, ...) als niet-bulk-lenzen dus je moet die heus niet extra controleren op fouten of zo...
    Ja, en wie beweert dat? De fabrikant?
    We zullen het nooit met 100% zekerheid weten.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat er verschil zou zitten tussen bulk en geen bulk daar geloof ik niet zo in.
      Als je nu een bulk of niet bulk koopt en daar is iets mee dan is mijn vraag wat de verkoper daar mee doet.
      Ik denk niet dat elke verkoper daar zo eerlijk mee omgaat en dan mag dat eender welk merk zijn die zijn naam hoog houd.
      Waar ik ook niet van houd is duur materiaal kopen in grote warenhuizen (ik noem ze bewust niet) omdat ik daar iedere keer problemen mee heb.
      Naar het schijnt kopen die herstelde spullen op (dus de dingen waar iets aan mankeerd en die dan hersteld worden).
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Het prijsverschil is makkelijk te verklaren. Wanneer je de lens in kit koopt (dus inclusief body), kan de verkoper zelf de prijzen waarderen voor de losse artikelen. Uiteraard is het ook veel goedkoper om een kit te kopen dan twee losse producten. Zodoende kan je dus door op deze manier in te kopen de lens ook goedkoper verkopen. Dit heeft dus vaak weinig er mee te maken dat er geen originele doos bij zit en dat ie daarom goedkoper is.

Comment

Toch raar dat een fototoestel nooit als bulk word verkocht, niet?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
            Zeer uitzonderlijk, maar het heeft bestaan: in de jaren 90 bood Nikon België een (zo goed al) gratis F90x (symbolische opleg dus) bij aankoop van een 300/2.8 lens.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Grtz, RF
              Geloof het of niet, het is echt waar en hier heb ik dagelijks mee te maken op mijn werk. Zo verkopen wij ook soms de body en lens apart, en is de lens ook bulk. In dat geval krijgt de klant een doos waar alleen een body in zit, terwijl er soms een kit op de doos staat...

Comment

Zonder de verkooppunten bij naam te noemen...
                Bij de een bedraagt het prijsverschil rond de €100, terwijl het verschil bij een ander slechts €40 bedraagt...

Comment

Grtz, RF
                  Nee, maar wel in een veel te grote doos waar de lens/flash/... zijn uitgehaald om in bulk te verkopen

Comment

Waarom zou een bekende firma, twee soorten lenzen leveren ?
                    Bulk en Kit ?
                    Het zijn allen dezelfde, sommige mensen willen een toestel zonder kitlens, hetgeen ik best kan begrijpen : daarom blijven er losse lenzen over ...
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Er is maar één conclusie , er word op fotoartikelen 200% winst gemaakt , je moet maar eens kijken hoeveel marge ze hebben om artikelen af te slaan als de ene het verkoopt voor 800 euro en de andere voor 500 , en ze kopen het bij de zelfde invoerder

Comment

Grtz, RF
                        Soms wel :

Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                          Waar ik ook niet van houd is duur materiaal kopen in grote warenhuizen (ik noem ze bewust niet) omdat ik daar iedere keer problemen mee heb.
                          Naar het schijnt kopen die herstelde spullen op (dus de dingen waar iets aan mankeerd en die dan hersteld worden).
                          Dus dat houdt in dat er heel veel defect retour gaat
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

de eerste die ik bekeek D90 was al duurder dan in kamera express daar 609 niet in bulk

Comment

Wat een spookverhalen allemaal haha...

Het is voor Canon...of eender welke fabrikant, alleen maar duurder om voor bulk een aparte productielijn te hebben. Oók zal er in bulk geen B-kwaliteit zitten, komen ze met de ISO normeringen niet mee weg...

Ik heb zelf een cameratas van Canon uit de bulk...zouden de stikseld daar minder van zijn?
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                                de eerste die ik bekeek D90 was al duurder dan in kamera express daar 609 niet in bulk
                                Klopt inderdaad.

Prijzen heb ik toen niet nagekeken. gewoon de "witte doos" links erbij gezet.

Enig verschil tussen de prijzen van Express ; 609 euro en Rubens ; 619 euro, is de btw. Heb het even uitgerekend en de prijs zonder btw is bijna identiek (511.7647 voor Express tegen 511.5702 voor Rubens)
                                Dan geef ik liever die € 10 meer uit en steun ik de Belgische "kleine zelfstandige"

Grootste reden is dat Rubens op 15 minuten van mij is, dus heel gemakkelijk, ook bij problemen
                                Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Working...
                                X