Neem nou de Ef 24 105 F4L van Canon, Deze wordt regelmatig als Bulk aangeboden voor 100 Euro goedkoper dan de gewone versie in Canondoos met handleiding, Aantrekkelijk, maar kleeft hier ook een groter risico aan? Ik hoor hier regelmatig van mensen die een objectief terugbrengen omdat het examplaar soft blijkt te zijn, Wat gebeurt hiermee? Wordt een dergelijk objectief daadwerkelijk teruggestuurd naar de fabrikant? Of zal men deze in een witte doos aanbieden in de verwachting dat de volgende koper minder kritisch is en het objectief niet meer retour komt?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bulk objectief groter risico op slechter exemplaar?
Collapse
X
-
-
Re: Bulk objectief groter risico op slechter exemplaar?
Ik dacht niet dat Canon het risico zou nemen zijn naam en faam op het spel te zetten door "B" klasse objectieven aan te bieden als bulk.
Nee hoor, de bulk objectieven komen uit de sets zoals bv. 5D + 24-105.
Zo heb ik mijn 24-105 bulk gekocht en dat was voor dat ik mijn 5D kocht.
De garantie en service blijft net hetzelfde als een niet bulk objectief.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
-
Is het niet zo dat de verkoper de kit uit elkaar kan halen, De body los kan verkopen en het objectief in een witte doos kan stoppen voor losse verkoop?Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk berichtIs het niet zo dat de verkoper de kit uit elkaar kan halen, De body los kan verkopen en het objectief in een witte doos kan stoppen voor losse verkoop?
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk berichtIs het niet zo dat de verkoper de kit uit elkaar kan halen, De body los kan verkopen en het objectief in een witte doos kan stoppen voor losse verkoop?
Ik heb zelf een 'bulkversie' van de 100-400L en de 24-105L. Ik vind het wel prima als het mij een korting oplevert. Met de doos kan ik toch geen foto's maken en is alleen maar interessant als ik de lens nog eens op zou moeten sturen ter reparatie o.i.d. (en daarvoor bewaar ik de dozen dan ook wel)
Comment
-
Toch vraag ik me wel eens af of iedereen het terug gebrachte goed retour stuurt en het niet gewoon verkoopt in de hoop het niet terug te krijgen.
(Ik heb ooit een bokaal pekelharing terug gedaan omdat hij niet goed was en die vent zette hem ook terug in het schab).D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
-
Vroeg me net hetzelfde af want ben in die lens ook geïnteresseerd en het prijsverschil is toch wel aanzienlijk. Heb ook mijn twijfels over de kwaliteit van bulk glas, hoewel ik ook wel wil aannemen dat Canon het risico niet zou nemen, toch twijfel ik aan de integriteit van verkopers....Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtToch vraag ik me wel eens af of iedereen het terug gebrachte goed retour stuurt en het niet gewoon verkoopt in de hoop het niet terug te krijgen.
(Ik heb ooit een bokaal pekelharing terug gedaan omdat hij niet goed was en die vent zette hem ook terug in het schab).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk berichtDit kan je met een niet-bulk lens evengoed hebben denk ik zo?
Het is logisch dat bulk-exemplaren goedkoper zijn dan niet-bulk. Veel mensen geilen nu eenmaal op een originele doos, wat dus vooral van belang is wanneer je je lens nog eens wilt verkopen. Maar zoveel zal het verschil bij tweedehands handel ook niet uitmaken dus da's zogezegd net zo lang als het breed is... Ik betaal nú liever wat minder
't Zou toch ook erg raar zijn als ik een kit koop van > 2500,- euro en daar zou bewust een minderwaardige lens in zijn gestopt
Comment
-
Testen in de winkel is dus eigenlijk een must. Maar hoe doe je dat? TEstkaarten meenemen en in de winkel een proefopstelling maken. Je laptop meenemen en gemaakte foto"s meteen kritisch beoordelen? Of 3 exemplaren aan een vergelijkend onderzoek onderwerpen?Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur
Comment
-
Nu moet ik eerlijk toegeven, ik doe dit nooit...ik zou meer mijn stoute schoenen moeten aandoen en een test vragen maar tot nu toe heb ik het steeds nagelaten.Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
Flickr
Comment
-
-
bulk-lenzen komen van exact hetzelfde fabriek (met exact dezelfde kwaliteitscontrole, ...) als niet-bulk-lenzen dus je moet die heus niet extra controleren op fouten of zo...With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
Ik heb onlangs nog twee lenzen bijgekocht, indien ze niet voldoen of er iets scheelt binnen de week of 7 dagen, kan je ze terugbrengen en worden ze vervangen. Simpel toch, je kan niet beter testen denk ik. Wel enig nadeel is de trip naar de winkel.
Gr Nies
Comment
-
het doet me soms ook twijfelen, waarom zou je een lens of body kopen die 150euro duurder is, dan weer die vraag omgekeerd waarom zijn die witte dooos versies dan zo veel goedkoper
Ok en kit is goedkoper begrijpelijk, maar waarom dan geen 50/50 prijsverdeling per onderdeel
en zoals hier verder boven al werd aangehaald, stel iem vind zijn nieuwe lens niet top, doet die terug binnen, ok goed... ruilen geen probleem, mooie service, dan komt er iemand zoals ik die niet 100% weet wat en hoe en koopt de zelfde lens, fotos matig dan zal het wel aan mij liggen zeker
... maar natuurlijk waarom zouden mensen of merken hun rep in gevaar brengen
Comment
Comment