Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
    Is dat corrigeren per objectief mogelijk met een EOS 40D? Zoja, kan je dat als gewone sterveling zelf doen? Hoe gaat dat ongeveer in z'n werk?
    Nee, helaas niet mogelijk bij de 40D.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
      Is dat corrigeren per objectief mogelijk met een EOS 40D? Zoja, kan je dat als gewone sterveling zelf doen? Hoe gaat dat ongeveer in z'n werk?
      Vanaf de 50D/1D(s) MKIII/5D MKII/7D kan je per lens de AF corrigeren als dat nodig is.
      En dat is niet zo moeilijk, je moet alleen maar zorgen dat je dat juist doet, anders worden de resultaten alleen maar slechter.
      Het is altijd mogelijk om die aanpassingen te wissen, je kan dus altijd terug naar de standaard-instellingen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
        Ik heb eerder de indruk dat er tegenwoordig bijna even veel exemplarisch verschil opzit als bij Sigma (vandaar dat de ene de 2.8 en de andere de f4 scherper vindt?), ze mogen zich dringend eens gaan herpakken wat mij betreft, ik heb hier toch al van nog personen gehoord die een f4 IS hebben die niet scherp (genoeg) is
        Mijn indruk is dat het met die exemplarische verschillen wel meevalt; op FredMIranda.com kun je de reviews van gebruikers terugvinden en op basis van 202 beoordelingen wordt het objectief een 9.7 gegeven. Volgens mij is er geen Canon-zoom die beter scoort, afgezien van de nieuwe 70-200 F/2.8 IS.

Ikzelf en kennissen die een F/4 IS hebben zijn eveneens zeer te spreken over de kwaliteit ervan.

Comment

Het percentage slechte lenzen zal idd lang niet zo groot zijn als bij sommige Sigma's, dat was wellicht overdreven, maar ik heb hier op deze site toch enkele andere meldingen van minder scherpe exemplaren gezien.
          Ik wou vooral toch aanmanen om goed te testen voor aankoop, dat is iets dat ik niet verwacht had van een lens die zo goed uit alle testen komt, maar och, ik zal gewoon pech hebben met lenzen die ik nieuw aankoop..

@ Black B@ndit: dat soort bokeh bedoel ik idd, met gras iets achter het focusvlak is het idd vaak nog erger, als ik dat op voorhand had geweten had ik ze niet aangekocht.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
          X