Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

allez jong stopt daar nu is mee, ik was net van mezelf overtuigd dat ik de IS versie niet nodig heb....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      allez jong stopt daar nu is mee, ik was net van mezelf overtuigd dat ik de IS versie niet nodig heb....

het goede aan de IS versie vind ik niet zozeer de IS op zich hoor. Het is gewoon de beeldkwaliteit die echt wel een trapje hoger is, en velen vergeten dat bij hun keuze
      5DmkIII en wat glas

Comment

kan iemand mij mss een idee geven van hoeveel de 70-200 f4 l is ongeveer kost 2dehands?

maar als je voor de F4 IS gaat dan kan je voor een klein bedrag meer de 2.8 zonder is kopen , deze was van beeldkwaliteit toch nog beter?
        dan wordt het een kwestie van f4 met is of 2.8 zonder ...

waarom moeten ze het toch zo moeilijk maken !
        Flickr
        Canon eos 450D
        ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

Comment

De beeld scherpte van de f/4 IS is beter dan de 2.8 (volgens diverse testen) De 2.8 is gewoon een stuk licht sterke, maar denk je dit nodig te hebben? Zelf heb ik de f/4 IS en ben er meer dan tevreden over.

Heb zelf ook de 2.8 overwogen, maar vond het extra gewicht (+/- halve kilo) niet echt prettig en me vriendin al helemaal niet

Het is en blijft een lastige keuze. Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megamold Bekijk bericht
            maar als je voor de F4 IS gaat dan kan je voor een klein bedrag meer de 2.8 zonder is kopen , deze was van beeldkwaliteit toch nog beter?
            helemaal niet. zelfs op F4 blaast de F4 IS versie de non IS 2.8 omver. Ik heb ze allebei gehad
            5DmkIII en wat glas

Comment

ok dan ben ik verkeerd ingelicht

de twijfel is nog niet helemaal weg maar ik begin toch wel naar de Is versie te leunen
              Flickr
              Canon eos 450D

Comment

De f/4 IS van de 70-200 serie is een van de beste. Waarom een van de beste, als ik het goed heb is de f/2.8 II wel (iets) beter, maar dan hebben we het ook over ruim 1000 euro meer

Zelf heb ik voor de IS gekozen van de f/4, omdat dat je dan wat langer uit de hand kan schieten. Maar is dit de meer prijs waard ten opzichte van de Non IS? Voor mij was dat wel het geval

Comment

Als ik jou was zou ik, als het budgettair mogelijk is, toch voor de IS gaan. Die lijkt mij iets beter geschikt voor pannings en eventuele binnenfoto's. Ik heb zelf de versie zonder IS, en hoewel ik er superblij mee ben (dat ding is echt vlijmscherp), heb ik er toch al een paar keer spijt van gehad dat ik niet de IS had, ook op het circuit.
                  Canon Eos 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 70-200 F4 L USM

Comment

het is mogelijk, maar het zal gewoon iets langer duren

bedankt voor al de hulp , ik heb besloten voor de IS versie te gaan anders zal ik het mij wss beklagen als ik hem voor ander dingen wil gebruiken als sport of iets dergelijks.
                    en als we er toch geld op gaan afschieten , dan maar direct goed
                    Flickr
                    Canon eos 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      helemaal niet. zelfs op F4 blaast de F4 IS versie de non IS 2.8 omver. Ik heb ze allebei gehad
                      En ik vond dat er maar heel weinig verschil was tussen de f2,8 en de f4 als je ze allebei op f4 gebruikt.
                      Ik heb ze ook allebei gehad, de f4 is pas verkocht, en de f2,8 staat nog te koop (ik heb de nieuwe 70-200 f2,8 L IS II gekocht).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Ik heb eerder de indruk dat er tegenwoordig bijna even veel exemplarisch verschil opzit als bij Sigma (vandaar dat de ene de 2.8 en de andere de f4 scherper vindt?), ze mogen zich dringend eens gaan herpakken wat mij betreft, ik heb hier toch al van nog personen gehoord die een f4 IS hebben die niet scherp (genoeg) is

Er zullen vast exemplaren zijn die geweldig presteren, maar voor +-1000 euro zouden ze voor elke lens de resolutie moeten testen voor ze verkocht wordt!

@ Yourt: bedankt, van deze foto ben ik zelf ook tevreden, maar die is dan ook op f8.
                        Wat bokeh betreft heb je deels wel gelijk, maar er zijn omstandigheden waar ik ze ook op f4 nogal onrustig vind, meestal vind ik die van mijn Sigma 70-300 mooier en die is nog een half stopje minder lichtsterk op 200mm..
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                          Ik heb eerder de indruk dat er tegenwoordig bijna even veel exemplarisch verschil opzit als bij Sigma (vandaar dat de ene de 2.8 en de andere de f4 scherper vindt?), ze mogen zich dringend eens gaan herpakken wat mij betreft, ik heb hier toch al van nog personen gehoord die een f4 IS hebben die niet scherp (genoeg) is

Er zullen vast exemplaren zijn die geweldig presteren, maar voor +-1000 euro zouden ze voor elke lens de resolutie moeten testen voor ze verkocht wordt!
                          Ik heb nog niet veel klachten gezien over de f4 IS versie dat die niet scherp genoeg zou zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                          @ Yourt: bedankt, van deze foto ben ik zelf ook tevreden, maar die is dan ook op f8.
                          Wat bokeh betreft heb je deels wel gelijk, maar er zijn omstandigheden waar ik ze ook op f4 nogal onrustig vind, meestal vind ik die van mijn Sigma 70-300 mooier en die is nog een half stopje minder lichtsterk op 200mm
                          De achtergrond kan er bij de f4 IS versie vrij onrustig uitzien, daar scoort de f2,8 IS veel beter (bij de 70-200 f2,8 L IS II heb ik dat nog niet getest).
                          Als er niet teveel details in de achtergrond zitten en als die ver genoeg van het onderwerp zit, dan valt het nog mee. Maar als je bijvoorbeeld een onderwerp fotografeert (met weinig scherptediepte) in een grasveld, dan wordt de voorgrond en achtergrond nooit echt mooi bij de f4 L IS.

Voorbeeldjes met de 70-200 f4 L IS: http://forum.belgiumdigital.com/f68/...el-280482.html

De eerste foto is op 200mm en f4, kijk naar de haag in de achtergrond (linkerkant, in het midden en rechts krijg je het effect van de hitte).
                          Last edited by Black B@ndit; 28 mei 2010, 23:24.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

tip voor de topicstarter:

en nee, ik heb geen comissie op de aankoop ik heb zelf ook deze lens en ben er super tevreden van voor sport enz de AF is geweldig, zelfs voor formule 1 (maar daar bepaalt de body natuurlijk ook veel in)
                            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

bedankt voor de tip, maar zoveel geld heb ik net niet
                              Flickr
                              Canon eos 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Als je foto's scherp zijn op het punt waarop je hebt scherpgesteld, dan heb je een goede lens. Als je voorwerpen fotografeert, en de scherpte zit te ver naar voor, dan heb je frontfocus, zit de scherpte te ver naar achter, dan is het backfocus.

Meer is het niet, heb je nooit scherpstelproblemen, dan zoek je ook niet naar fouten.
                                Want als je echt begint te zoeken, dan zal je altijd wel ergens iets vinden dat niet echt 100% perfect is.
                                Bij de heel wat camera's kan je tegenwoordig een correctie uitvoeren per lens, als je dan die lens gebruikt, zal de camera de afwijking corrigeren zoals jij ze hebt ingesteld.
                                Je moet dat dus heel correct doen, en dat zal ook een reden zijn waarom dat niet mogelijk is bij de instap-DSLR's.
                                Is dat corrigeren per objectief mogelijk met een EOS 40D? Zoja, kan je dat als gewone sterveling zelf doen? Hoe gaat dat ongeveer in z'n werk?
                                Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Comment

Working...
                                X