Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De lenzen voor een D60 hebben minstens 7 contactjes de Tokina heeft er maar 5 bijgevolg zal de lens geen AF hebben omdat er geen scherpstelmotor in zit.
Ik soms toch wel... in ieder geval bij close-ups (zeg 1:2 ofzo) Overigens werk ik wel met een Canon 100L macro met USM. Ik heb eerder een Tamron 90mm macro gehad (op een Pentax camera) en bij die lens was de AF totaal onbruikbaar voor macro/ close-ups....
Ik soms toch wel... in ieder geval bij close-ups (zeg 1:2 ofzo) Overigens werk ik wel met een Canon 100L macro met USM. Ik heb eerder een Tamron 90mm macro gehad (op een Pentax camera) en bij die lens was de AF totaal onbruikbaar voor macro/ close-ups....
De Canon is op zich zelfs bruikbaar bij 1:1 fotografie. Deze foto heb ik bijvoorbeeld ook geschoten met AF op 1:1 (met een Canon 40D & 100L macro), AF op servo en middelste scherpstelpunt....
De Canon is op zich zelfs bruikbaar bij 1:1 fotografie. Deze foto heb ik bijvoorbeeld ook geschoten met AF op 1:1 (met een Canon 40D & 100L macro), AF op servo en middelste scherpstelpunt....
... Ok, maar ik ben erbij vergeten te vertellen dat ik altijd zonder statief werk
Met statief is dat natuurlijk mogelijk.
... Ok, maar ik ben erbij vergeten te vertellen dat ik altijd zonder statief werk
Met statief is dat natuurlijk mogelijk.
ehm... deze heb ik geschoten zonder statief, dus zo uit het losse handje Lang leve de Hybrid IS van de Canon 100L
Om precies te zijn is de exif van dit shot: iso 400 - f16 - 100mm - 1/80.
Maar goed, back on topic;
Ik ken de Tokina niet maar in de regel is macrowerk het best te doen zonder AF. Dus als je de lens uitsluitend voor macrowerk wilt gebruiken zul je het wellicht niet missen. Wil je de lens echter ook gebruiken voor portretten e.d. dan zou ik je toch een lens mét AF (op jouw body) adviseren.
ehm... deze heb ik geschoten zonder statief, dus zo uit het losse handje Lang leve de Hybrid IS van de Canon 100L
Om precies te zijn is de exif van dit shot: iso 400 - f16 - 100mm - 1/80.
Maar goed, back on topic;
Ik ken de Tokina niet maar in de regel is macrowerk het best te doen zonder AF. Dus als je de lens uitsluitend voor macrowerk wilt gebruiken zul je het wellicht niet missen. Wil je de lens echter ook gebruiken voor portretten e.d. dan zou ik je toch een lens mét AF (op jouw body) adviseren.
Macro mensen werken bijna altijd met statief, dus als je echt met macro wilt bezig houden kan je best ook een goed statief hebben.
Comment