Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS Canon of Tamron 17-50 2.8 vc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS Canon of Tamron 17-50 2.8 vc

Hallo,

Zopas op konijnenberg de prijs gezien van de Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS Canon. 354,87 Euro
    De Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon VC 487,05 euro
    Ik twijfel tussen deze 2. Ik wil kiezen voor de beste kwaliteit. Ook voor scherpte kwaliteit. Is de sigma ook goed voor landchappen?

Graag wat tips
    Groeten Wim

Re: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS Canon of Tamron 17-50 2.8 vc

Wat bereik betreft zou de sigma net zo goed inzetbaar zijn voor landschappen, Er is natuurlijk ook een goedkopere versie van de Tamron zonder stabilisatie, Over het algemeen wordt er in de reviews wat meer geklaagd over front- en backfocus bij Sigma objectieven De bouwkwaliteit van deze Sigma is best wel goed. Voor landschappen heb je de constante F2.8 niet echt nodig. Maar dit is wel een prettige eigenschap voor andere doeleinden en voor het maken van portretfotoś met een mooie onscherpe achtergrond.
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Comment

Hallo,
      Ik heb ook de lens nodig voor fotografie van mijn kinderen.
      Groeten Wim.

Comment

Ik gebruik deze lens al een tijdje. Is compact en zéér perform als walk-around. Bovendien al scherp op 2.8. Heb er heel mooie landschapsfoto's mee getrokken in Thailand, want was mijn enige breedhoek.
        Enig nadeel is het (soms) hunten bij slechte lichtomstandigheden.
        Alleszins geen slechte koop als je ziet wat je krijgt voor je geld.
        EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSA Bekijk bericht
          Ik gebruik deze lens al een tijdje. Is compact en zéér perform als walk-around. Bovendien al scherp op 2.8. Heb er heel mooie landschapsfoto's mee getrokken in Thailand, want was mijn enige breedhoek.
          Enig nadeel is het (soms) hunten bij slechte lichtomstandigheden.
          Alleszins geen slechte koop als je ziet wat je krijgt voor je geld.
          Mijn 50 mm F1.4 gebruik ik vaak in slechte lichtomstandigheden, Ik plaats dan een externe flitser die ik op de camera uitschakel waardoor de flitser alleen dient als hulplicht voor de autofocus, Behalve het voorkomen van hunten bereik je hiermee dat de autofocus er minder vaak naast zit.
          Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Comment

Hallo,

allereerst wil ik zeggen dat ik de Tamron 17/50 f2.8 zonder VC heb en ik ben daar zeker tevreden van. Ik heb die tweedehands van BDer Spanjaart gekocht en dan ben je nog weinig geld kwijt ook, je komt ze immers geregeld tegen.
            De Sigma zal je nog niet direct tegenkomen wegen nog te nieuw denk ik..

Je moet eens bedenken of je die VC/OS echt nodig hebt, voor spelende kinderen is dat niet ontworpen, en als ze "poseren" zal je ze wel niet in het donker trekken denk ik.

Als je echter op reis ook eens graag de binnenkant van de kerk trekt dan is die VC goed meegenomen.
            Als ik opinies/testen lees komen de gestabiliseerde lenzen er meestal wel iets minder scherp uit dan de gewone.
            Ga eens kijken op photozone ,daar zijn ze alletwee getest

En dan moet je nog kiezen tussen volledig f2.8 of een groter zoombereik.

Ik vind die 70 mm beter voor portretten dan 50mm(ik heb ook een 24/70) en je kan er iets meer afstand mee bewaren tot je onderwerp (of dichterbij halen)

grtjs Jozef
            D800 en een goed glasservies

Comment

Hallo,
              Dank voor de reacties.
              Ik moet fotograferen met mijn linker hand, en ondersteun met mijn rechter elleboog.
              Speelt de VC/OS in mijn voordeel?
              Groeten Wim

Comment

Hallo Wim, als ik het goed begrijp ben je dus gehandicapt en mis je je rechterhand o.i.d?

Als dat dan betekent dat je je camera en lens niet zo goed vast kunt houden als iemand met twee handen dan kan VC/OS inderdaad een welkome hulp zijn.
                Dit is tenslotte gemaakt om bewegingsonscherpte veroorzaakt door de gebruiker (welke reden dan ook) te compenseren, zeker bij de wat langere sluitertijden ga je er plezier van hebben.

mvg Jozef
                D800 en een goed glasservies

Comment

Hallo,

Ik mis hem niet, mijn hand en onderarm, maar ik kan omhoohoog houden door een geboorteverlamming. Mijn vingers kan ik moeilijk bewegen.
                  Groeten Wim

Comment

In de What digital camera van april stond een test van deze twee objectieven. Beide lenzen krijgen een 91%.

Sigma likes: Great allround lens
                    Sigma Dislikes: Non-internal focusing
                    Tamaron likes: Fast aperture
                    Tamaron Dislikes: Non-internal focusing

Er staat ook in vermeld: Tussen beide lenzen kiezen is niet eenvoudig!

Je kan wel niet manueel focussen (beide lenzen) als hij op AF staat (als ik me niet vergis). Ik ga denkelijk voor de Sigma. Is toch nog iets goedkoper + hij is stiller (video). Maar ik vind de lens momenteel nergens op stock.
                    Last edited by flatron7000; 24 mei 2010, 16:05.

Comment

Hallo,

De revieuw van de tamron 17-50 2.8 net gelezen op de site van what a digital camera.
                      Wat bedoelen ze hiermee?
                      it's just a shame that the focusing ring rotates in AF mode yet seems not to allow manual adjustment for those occasions when the camera fails to focus on the desired plane.
                      Dit is een vertaling via google.
                      het is gewoon een schande dat de scherpstelring draait in AF-modus nog niet lijkt te kunnen handmatige correctie voor die momenten waarop de camera niet in slaagt om zich te concentreren op de gewenste vliegtuig

Groeten Wim

Comment

Working...
                      X