Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportlens voor buiten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sportlens voor buiten

Dag iedereen
    Na lang (en veel) sparen ben ik van plan mijn lenzencollectie uit te breiden met een
    "buiten - sportlens"
    Hoofdzakelijk wielrennen en motorsporten zijn mijn doel.
    Ik heb al veel doorzocht, reviews gelezen, hier topics gelezen enz....maar ik geraak er niet uit.
    Er zitten hier echt goede auto - motorsportfotografen en mischien kunnen jullie mij wat helpen in mijn keuze.
    Mijn budget is max 2400 euro. En mijn toestel is een Canon 50D
    Ik had de 70-200 2.8 IS in gedachte eventueel met converter (converter1.4 heb ik)
    De 28 - 300 IS ?? Waarom de IS? Ik kan ze dan eventueel nog voor andere doeleinden gebruiken ook.
    Alvast bedankt voor de hulp, raad enz....!
    Mickey

Re: Sportlens voor buiten

Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Bekijk bericht
    Dag iedereen
    Na lang (en veel) sparen ben ik van plan mijn lenzencollectie uit te breiden met een
    "buiten - sportlens"
    Hoofdzakelijk wielrennen en motorsporten zijn mijn doel.
    Ik heb al veel doorzocht, reviews gelezen, hier topics gelezen enz....maar ik geraak er niet uit.
    Er zitten hier echt goede auto - motorsportfotografen en mischien kunnen jullie mij wat helpen in mijn keuze.
    Mijn budget is max 2400 euro. En mijn toestel is een Canon 50D
    Ik had de 70-200 2.8 IS in gedachte eventueel met converter (converter1.4 heb ik)
    De 28 - 300 IS ?? Waarom de IS? Ik kan ze dan eventueel nog voor andere doeleinden gebruiken ook.
    Alvast bedankt voor de hulp, raad enz....!
    Mickey
    Hele goede gedachte. De 70-200 2.8 is een hele mooie all-round sportlens. De IS is voor sport niet altijd noodzakelijk omdat je toch op reatief hoge sluitertijden werkt. Uitzondering is autosport waar je bij panning toch profijt van de IS kunt hebben omdat je dan bij lagere sluitertijden werkt en de IS in dit geval de eigen beweging van camare(man)compenseert.

Veel hoger dan een 1.4 extender zou ik niet gaan. Heb toch het idee dat je dan toch wat veel kwaliteit verliest.
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

In jouw plaats zou ik gaan voor de 70-200 2.8 IS. Voordien had ik ook van alle soorten glazen potten. Beter wat minder glas maar kwalitatief beter. Ik heb al een 2.0 converter gebruikt en heb er geen klagen van. Nog steeds snelle AF. Je begint wel al bij 5.6 met de converter 2.0. maar je kan wel tot 400mm gaan. 70-200 2.8 IS is één van de betere lenzen.
      Nikonspul

Comment

voor dat budget zou ik een 100-400 en een 70-200 2.8 (non-is) kopen. Die vullen elkaar perfect aan!
        De 100-400 voor de wat verdere shots en de 70-200 voor wat dichterbij.

Voor actie ga je aan IS niet zoveel hebben omdat je sluitertijd toch sowieso snel genoeg moet zijn.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          voor dat budget zou ik een 100-400 en een 70-200 2.8 (non-is) kopen. Die vullen elkaar perfect aan!
          De 100-400 voor de wat verdere shots en de 70-200 voor wat dichterbij.

Voor actie ga je aan IS niet zoveel hebben omdat je sluitertijd toch sowieso snel genoeg moet zijn.
          Bedankt voor de reactie's.
          Ik denk ook dat ik voor bovenstaande optie ga gaan.
          MVG Mickey

Comment

Working...
          X