Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-105mm, waarom VR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 18-105mm, waarom VR?

Compleet uit nieuwsgierigheid...
    De Nikon D90 heeft VR ingebouwd, de Nikon 18-105mm is speciaal gemaakt voor de D90, waarom is er slechts een VR versie van die lens???

Groetjes!
    Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Re: Nikon 18-105mm, waarom VR?

in de d90 vr ingebouwd ????das het eerste wat ik ervan hoor? ik weet het niet want heb een d300 maar daar zit het al zeker niet in....ik twijfel aan wat je hier zegt hoor
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Tzelfde hier, wie heeft je dat wijsgemaakt?
      D90 + MB D80 + SB-900
      Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

Comment

VR ingebouwd?
        nog nooit gehoord... het enige wat de D90 ingebouwd heeft is
        een AF motortje.. geen VR (:
        “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Shhhh wat een openbaring
          Ach ik ging 'm toch niet kopen

Comment

LOL, GEEN enkele Nikon heeft VR ingebouwd, daarom zijn er zoveel lenzen met VR.

Comment

Nadat je op je vraag over de D5000 prima en serieuze reacties kreeg, vind ik deze vraag en reactie eerlijk gezegd nogal onbeschoft.
              Last edited by Spanjaart; 12 mei 2010, 22:07.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Mag ik misschien vragen waarom?
                Groetjes

Edit: ohhh over de 18-105mm lens? Die ben ik juist van plan te kopen! Ik had het om het even over de Nikon D90!

Comment

Ja. Maar je mag ook een keer zelf nadenken.
                  Laat me je op weg helpen:
                  Je stelt een vraag puur uit interesse (maar kennelijk niet genoeg interesse om zelf iets uit te zoeken) en nadat je dan een paar keurige antwoorden hebt gekregen zet je iedereen voor schut met een onbeschofte reactie.

Ik begrijp uit je naschrift dat het allemaal niet zo vervelend bedoeld was, maar lees het maar eens door, dan zie je het zelf ook wel denk ik.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Wat mijn reactie betreft heb je gelijk inderdaad, maar dat was een spontaniteit vanwege mijn achteraf nogal domme vraag en bedoelde ik echt niet zo, excuses.
                    Maar ik heb toch echt al n maand of twee gezocht naar camera's en was er toch echt van overtuigd dat de Nikon d90 interne beeldstabilisatie had. Hoe ik daarop ben gekomen dat kan ik me nu ook niet meer herinneren...

Groetjes!

Comment

Zowel de D5000 als de D90 hebben hun voor- en nadelen.
                      Voordeel van de 5000 is het verstelbare lcd en het iets mindere gewicht en formaat.
                      De D90 heeft al voordelen de beter zoeker, extra instelwieltje, meer grip, langere accuduur, hogere resolutie lcd, draadloze aansturing van sb*** filtsers via de interne flitser en last but not least een ingebouwde focusmotor waarmee alle (vaak relatief betaalbare) nikon af-d lenzen AF te gebruiken zijn.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Wat de D90 over het algemeen de betere camera maakt... ook voor mij inderdaad! Maar helaas moet ik tevreden zijn met de D5000, meer zit er niet in helaas. Overigens ook een prima camera volgens mij (is te hopen). Ga hem z.s.m. bestellen inclusief 18-105mm objectief voor €600!

Groetjes, en nogmaals bedankt voor je reactie!

Comment

600 euro is een zeer correcte prijs voor de d5000 met de 18-105VR lens, je zult er veel plezier van hebben.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
                            Compleet uit nieuwsgierigheid...
                            De Nikon D90 heeft VR ingebouwd, de Nikon 18-105mm is speciaal gemaakt voor de D90, waarom is er slechts een VR versie van die lens???

Groetjes!
                            Zowel Nikon als Canon waren in het analoge tijdperk al bezig met VR of IS en hebben daarom (nog ) geen stabilisatie in de boddie.

Opgelost.

Comment

Working...
                            X