Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 op d300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 24-70 op d300

Graag had ik via deze weg eens een duidelijk een ja of neen gekregen met reden als het kan natuurlijk , of de aanschaf van een 24-70 wel met moeite waard is om hem op een D300 te zetten. Zou deze lens voornamelijk gebruiken voor portret en concert fotografie waar ik de 2.8 wel nodig heb.

Alvast bedankt voor de tips en antwoorden.

Re: 24-70 op d300

De 24-70mm f2.8 is eigenlijk de standaard zoom voor FX, op een crop gaat er in het groothoekgebied een flink stuk verloren door de 1.5 cropfactor maar als u daar tevreden mee bent kan het best denk ik zo.
    Voor portret zou je ook een 85mm f1.8 of 1.4 kunnen overwegen het hangt wat af van wat je nu al hebt aan lenzen.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hallo,

Ik heb een duidelijk antwoord ; ik heb voor mijn D300 zowel een Tamron 17/50f2.8 als een Sigma 24/70 f2.8 HSM.(nieuw model)

Ik had eerst alleen de 24/70 maar ben toch geregeld tegen het gebrek aan groothoek gelopen. Zeker bij familiefeestjes binnenshuis staat de 17/50 er op.

Maar voor een portretje prefereer ik de 24/70 , men beweert wel eens het tegendeel maar ik vind het verschil tussen 50 en 70 mm zichtbaar, het is ook een iets grotere werkafstand wat ik met portretjes aangenamer vind.

Ik heb ze ook alletwee tweedehands gekocht waardoor ik maar de helft van de ( betere) Nikon 24/70 versie heb betaald maar voor mij als hobbyist voldoen ze ruimschoots.
      Alletwee zijn ze ook perfect bruikbaar vanaf f2.8 dus...

mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WDL Bekijk bericht
        ...of de aanschaf van een 24-70 wel met moeite waard is om hem op een D300 te zetten.
        Niet aan twijfelen; zowel op FX als DX is het een topper

mvg,

Roland

Comment

Werk zelf oa met de D300 en de 24-70mm staat op m'n verlanglijstje. Heb momenteel de 28-75 van Tamron, voldoet prima maar ... Nikon hé
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Nadat ik een 17-55 gekocht had, heb ik mijn 28-70 vrijwel niet meer gebruikt en verkocht. En toen werde ineens een FX betaalbaar en...........
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je de 24-70 koopt zal je daar op de d300 veel plezier aan beleven. En... de stap naar een FX toestel wordt ineens een stuk goedkoper daarna
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Als je de 24-70 koopt zal je daar op de d300 veel plezier aan beleven. En... de stap naar een FX toestel wordt ineens een stuk goedkoper daarna
                Perfect antwoord !

Comment

Bedankt voor de tips maar ben er nog niet helemaal uit. Heb nu momenteel de kitlens 18-70; 50 1.8 en de 70-300 vr.
                  Nu zou ik graag de 24-70 nikkor morgen gaan halen maar twijfel nog steeds of dit wel de juiste aankoop zal zijn voor op de D300.
                  Mischien toch beter gaan voor de 85mm 1.8 of 1.4 dit was mijn eerste gedacht
                  Zoals reeds gezegd zal deze lens vooral dienen voor portret en soms concert fotografie.
                  Graag nog wat advies.

Alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WDL Bekijk bericht
                    Bedankt voor de tips maar ben er nog niet helemaal uit. Heb nu momenteel de kitlens 18-70; 50 1.8 en de 70-300 vr.
                    Nu zou ik graag de 24-70 nikkor morgen gaan halen maar twijfel nog steeds of dit wel de juiste aankoop zal zijn voor op de D300.
                    Mischien toch beter gaan voor de 85mm 1.8 of 1.4 dit was mijn eerste gedacht
                    Zoals reeds gezegd zal deze lens vooral dienen voor portret en soms concert fotografie.
                    Graag nog wat advies.

Alvast bedankt
                    Ik heb ook een D300.
                    Mijn DX lens die ik quasi altijd gebruik is de 17-55 f2.8. In de aanloop naar fullframe heb ik mij onlangs de 24-70 aangeschaft en dit tot mijn grote tevredenheid. De lens is veelzijdig, superscherp en werkt wat mij betreft heel goed op de D300.
                    Ik daag de mensen uit die de foto's er kunnen uithalen die die zogenaamde gebreken hebben.
                    Met een 85 moet je zelf veel meer voor zoom spelen, wat echter niet altijd mogelijk is.

Dit is mijn bescheiden mening hieromtrent

Dirk
                    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                    ----------------------------------------------
                    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

ikzelf heb de nikon 24-70mm en de D300 en gebruik deze ook voor portret en concert fotografie.
                      Voor mij is dit een heerlijke lens en wil deze echt niet meer kwijt, gewoon prachtig.

Echter wil ik ook de 85mm F/1.4 hebben voor portretten, ik begrijp je standpunt dus wel.
                      Ik denk wel dat je voor concertfotografie wat meer moet lopen naar het onderwerp met een 85mm.

Mijn advies : een 24-70mm op een D300 is geen verkeerde keus zeker gezien het feit dat deze lens zeer goed bruikbaar is op een eventuele toekomstige D700xx ( is en blijft ook in de toekomst een goede keus )

succes met je keuze.
                      Nikon en glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                        Niet aan twijfelen; zowel op FX als DX is het een topper
                        De kwaliteit is buiten kijf, maar het gaat om het gebruiksgemak. Bij een normaal werkt zal je bij een 24-70 toch vaak er iets onder willen hebben en zit het wisselen midden het werk gebied.

Ik had een 28-70 en een 10-20 en toen gebruikte ik de 10-20 vaak, later een 17-55 aangeschaft: 28-70 bijna niet meer gebruikt, 10-20 veel minder en de 17-55 bijna altijd.

Voor DX vind ik ideaal: 10-20, 17-55 en 70-200 en de laatste dan ook voor portretten, de 15mm mist geen mens.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                        X