Is er iemand bekend met de sigma 18-200mm lens ,ik zou graag weten of je hiermee zonder stabilisatie nog goede foto's mee kan maken zonder statief ,de sigma zonder OS krijgt betere reviews dan die met OS is lichter en goedkoper, ze zou moeten dienen voor op mijn D90 voor mee op vakantie te nemen ,ik weet dat de nikon 18-200 beter is maar kost te veel voor slechts 1 keer per jaar mee te nemen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
iemand ervaring met sigma 18-200mm
Collapse
X
-
-
Re: iemand ervaring met sigma 18-200mm
Heb ervaring met een sigma 18-200 voor een Canon Body en ik vond het Hij ligt hier dan ook opgeborgen in een oude doos in de schuur gister is die verhuist van de kast naar de schuur, maar weet niet hoe het zit met de Nikon versie.
Wij dachten dat het een handig objectief was voor erbij als we op pad gaan bijvoorbeeld stedentrips. Helaas vonden wij de kwaliteit een stuk minder dan wat we gewend waren. Schroef tegenwoordig dan ook de 24-105 erop na volle tevredenheid (wel minder bereik, maar dat hebben wij er voor over)
-
De reviews, die ik heb gelezen, vonden de OS versie beter, zelfs beter dan de eerste Nikkor.
Als je de sluitertijd op 200mm op 1/300 ste of korter kan houden, moet het zonder OS lukken of op statief.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Hallo,
Als je naar zonnige oorden trekt dan zal het gaan maar anders kom je met die lichtsterkte op 200mm al snel in de problemen, allee dat is toch mijn ervaring.
Ik heb de 18/200 OS gehad maar omdat ik ook "betere " lenzen heb ergerde ik me met momenten toch aan de mindere kwaliteit.
Ik heb ze dan ook maar terug verkocht en ben terug beginnen wisselen.
Ik heb mijn vrouw nu zelfs zover dat ze me daar mee helpt
mvg JozefD800 en een goed glasservies
Comment
-
Hallo
Heb vorig jaar de Sigma 18-200 met OS gekocht. Is een goede alround lens doch ik verkoop deze nu terug wegens aanschaf van een Sigma 17-70 f:2.8.
De lichtsterkte vanaf 135 tot 200mm (f:6.3) is voor mij te weinig.
Scherpte en contrast zijn wel goed.
Mvg
JeanP___________________________________
JeanP BDO742BE Nikon D700 en D3X+ Nikkor en Sigma lenzen.
Comment
-
Heb hier de OS versie...toch zeker wel aan te raden door de lage lichtsterkte op 200mm...
Bij mij ligt hij ook redelijk veel in de fototas te niksen, omdat ik liever mijn lichtsterke lenzen gebruik...maar van slechte kwaliteit is mijn inziens geen sprake..! Ondanks wat veel beweerd wordt. Natuurlijk kun je het niet vergelijken met de duurdere lenzen, maar ik ben toch altijd nog aardig tevreden met het resultaat van deze allrounder...continu volopen heel goed te gebruiken...erg scherp, ook in de hoekjes...
Het is geen perfecte lens, maar als je denkt profijt van een allrounder te hebben zeker geen slechte aankoop.Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk berichtHeb ooit de versie zonder OS gehad
Samengevat: de OS is met de OS uitgeschakeld ook best redelijk, de lens zonder OS is knudde.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
mischien kan ik beter uitkijken naar een 18-200mm met OS of toch maar met een extra lens reizen bv 50-200mm VR(nog redelijk licht en van prijs ook nog te doen) , of 70-300mm VR want als ik zoek op belgiumdigitaal naar de 18-XXX lenzen vinden de meeste , liever niet dan wel ik zou het gewoon gemakkelijk en comfortabel vinden om slechts met 1 lens te reizen.
In ieder geval bedankt voor de reacties zonder OS,VR zal ik zeker geen nemen ik volg voorlopig het forum nog en we zien wel wat het word mischien een 2dehands 18-200 VR ???Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.
Comment
-
heb hem ook gehad 3 maanden, snel weggedaan.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
Comment