Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 Lens Kapot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 18-200 Lens Kapot

Gisteren was ik voor de zoveelste keer in de onmogelijkheid om scherp te stellen met mijn Nikkor 18-200, er rammelde iets vanbinnen en dus schroef ik even de UV-filter van de lens en....krak het eerste lensgedeelte valt pardoes op de grond! Hoe dat deel losgekomen is blijft voor mij een raadsel want mijn lens zit altijd op het toestel (D90) en in mijn fototas, dus veel trillingen zal de lens niet gehad hebben. Natuurlijk zat alles tegen en bij de val waren splinters van de lens aan de binnenkant van het losgekomen deel te zien.
    Vanmorgen naar Art & Craft in Mariakerke, vriendelijke mevrouw legt mij uit dat herstelling veel geld zal kosten en dus heb ik een nieuwe 18-200 gekocht de VRII versie met lensvergrendeling, want inderdaad die creep was best vervelend vond ik!
    Donderdag vertrek ik op reis dus veel keuze was er niet, en dus zal het boterhammen met choco worden de eerste dagen op reis (649 Euro armer)
    Opletten dus iedereen die zo een lens bezit, het eerste lensdeel kan loskomen zonder aanwijsbare reden!!!!!

Re: Nikkor 18-200 Lens Kapot

Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
    zonder aanwijsbare reden!!!!!
    Wat niet hetzelfde wilt zeggen als "zonder reden" . Misschien heeft iemand thuis je fotozak laten vallen of zelf een stoot gegeven zonder na te denken (en misschien niet gezien), etc, etc.?
    Last edited by cra; 11 mei 2010, 19:32. Reden: typo

Comment

Laat in elk geval je reis daardoor niet verpesten. Nog veel fotoplezier met je nieuwe lens.
      Nikon Df

Comment

Dit is bij mij ook al gebeurt, zonder aanwijsbare reden. Ze binnen gedaan bij de dealer, en hun eerste reactie was : mijnheer, een Nikon lens valt niet uit elkaar. Wel dus. Daarna van Procirep een rekening gehad tot herstelling (ongeveer 400 euro) en dus dan naar Brussel om ginder eens een babbeltje te doen (lens was juist uit garantie-periode, maar dit was er toch iets over).
        Uiteindelijk waren ze mij aan het beschuldigen dat ik de lens had laten vallen (alhoewel er geen uitwendige schade was, de eerste lens geen valschade had, de tweede volledig kapot). Ik heb hun dus gevraagd om de lens te laten zien, maar dit ging niet omdat de lens in Frankrijk was....
        Uiteindelijk gingen ze foto's van de lens laten opsturen om mijn ongelijk te bewijzen. Een week later kreeg ik bericht van Procirep België dat ze weigerden om foto's op te sturen, en zodoende hebben ze de herstelkosten gefactureerd aan Nikon.

Comment

@CRA: Aangezien mijn tas steeds op de grond staat kan het niet van een stoot of val zijn, trouwens een fijne schroefdraadstap van een lens moet al ettelijke toeren linksom draaien om los te komen, dus is er duidelijk iets aan de hand met de borging van de schroefdraad, er zitten een drietal fijne rondsels tussen de lens zelf en het losgekomen lensdeel om loskomen te verhinderen vermoed ik, dus daar dient de oorzaak gezocht volgens mij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
            @CRA: Aangezien mijn tas steeds op de grond staat kan het niet van een stoot of val zijn, trouwens een fijne schroefdraadstap van een lens moet al ettelijke toeren linksom draaien om los te komen, dus is er duidelijk iets aan de hand met de borging van de schroefdraad, er zitten een drietal fijne rondsels tussen de lens zelf en het losgekomen lensdeel om loskomen te verhinderen vermoed ik, dus daar dient de oorzaak gezocht volgens mij!
            In dat geval, doet jouw verhaal en dat van Perico me een fabricagefout vermoeden. Het probleem is: hoe bewijst je zo iets. Je zal overal op ongeloof stoten, zeker als het over een dure raparatie gaat...

Hoe veel komt zo iets voor? Het is een serieuze streep voor de rekening als dat met een dure lens gebeurt (en de 18-200 reken ik daar bij).

Comment

Working...
            X