Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aankoop nieuwe objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
    Omdat ik enkel moest weten welke brandpuntafstanden het meest interessant zijn als aanvulling voor mijn objectief dat ik nu bezit.
    Bedankt.
    Gil
    Alle brandpuntafstanden en diafragma's, primes en zooms, die je huidige lens niet overlappen kunnen hier in aanmerking komen. Wat ben je van plan te doen met je aanvullingen? Ga je ze werkelijk gebruiken en waarvoor? Of anders gevraagd, wat mis je nu met je 17-55 mm f2.8: lichtsterkte, mm, special effects?

Zolang dat niet duidelijk is, kunnen we hier wel heel het arsenaal van Canon, Sigma, Zeiss, Noktor, Tamron, Voigtlander, Lensbaby, Tokina,... met mm en f opsommen.

Als je vooral veel abstract maakt dan lijken T&S en fisheye lenzen idd de moeite waard, of kan je de creatieve capaciteiten van een Lensbaby uitproberen. Of misschien wachten tot Noktor 50 mm f0,95 wordt uitgebracht met EF-mount (lijkt me een leuke lens om onderwerpen scherp en abstract te maken). Je kan ook opteren voor het 3-D effect van Zeiss, enz.
    Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Mod : verplaatst naar Objectieven...
      BD0910BE

Comment

Nogmaals bedankt voor jullie commentaren.
        Groet.
        Gils

Comment

Ik zou naar beneden en boven uitbreiden. dus iets onder de 17 bijv een 10-20 van Sigma of een 11-16 van Tokina, en iets boven de 55 bijv een 70-200 van Sigma
          Je koopt de 2 Sigma's voor de prijs van 1 Canon en een flinke jongen die het verschil in kwaliteit ziet.

Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

Comment

lenzen die iedere fotograaf met passie wel kan plezieren:

- Canon EF 85 F1.8 : zalige DOF !
            - Canon EF 70-200 F2.8 of F4 met of zonder IS : één ding is zeker, dit is een zoomrange die iedereen geweldig vind.

Dat zijn tevens ook lenzen die je veel zal gebruiken. Eens je gaat naar TS lenzen, Macrolenzen, Telelenzen , very-wide-angle lenzen.... dat zijn allemaal lenzen toch procentueel toch minder op je camera gaan zitten.
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
              Omdat ik enkel moest weten welke brandpuntafstanden het meest interessant zijn als aanvulling voor mijn objectief dat ik nu bezit.
              Dat kan toch niemand voor jouw beantwoorden vanuit de kreet 'abstract'. Je kan abstract met een Fish Eye en een 500mm.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X