Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoeklens en aanvullende allroudlesns

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Breedhoeklens en aanvullende allroudlesns

Hallo,

Als ik mij een tokina 10-24 aanschaf, wat is dan de best aanvullende allround lens, eventueel
    F2.8. Ik bezit ook een Canon 55-250 telelens. Het mogen Tamron, tokina of Sigma's zijn
    Groeten Wim.

Re: Breedhoeklens en aanvullende allroudlesns

De Tamron 17-50 f/2.8 misschien ? Of de Tamron 28-75 ? Hangt af van je budget hé. Je hebt ook een prima 24-70L f/2.8 USM geloof ik...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

easy question : 1> Canon 17-55 2.8 IS (tweedehands rond de €700) of 2> een Tamron 17-50 2.8 (rond de helft zeker nieuw), volgens uw budget...
      een objectief die begint bij 24mm of 28mm zou ik niet nemen, je verliest je groothoek (mm's x 1.6 door je cropfactor), beter vanaf 17mm beginnen!!!!
      Last edited by 2010; 4 mei 2010, 22:37.

Comment

Ik heb de 28-75 f2.8 van Tamron en ben er heel tevreden over,samen met de Tamron 10-24 is dit een leuk setje,had ik het geweten zat die breedhoek al een jaar eerder in mijn foto-tas,amaai wat een handig lenske
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Je kan het gat ook dichten met een lichsterke prime (het is eens iets anders): bv Sigma 30 f 1.4, Canon 35 F 2 of, als geld niet echt een rol speelt, Canon 35 f 1.4 L UMS.

Ik heb lange tijd mijn Canon 28 f 1.8 als all round lens gebruikt. Fantastisch voor binnen en buiten zonder kopzorgen over flitslicht.
          Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Ik heb de Tamron 17-50mm 2.8f de beste kitlens prijs/kwaliteit die er is

grtz

Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deeznvandiksmude Bekijk bericht
              Hallo,

Als ik mij een tokina 10-24 aanschaf, wat is dan de best aanvullende allround lens, eventueel
              F2.8. Ik bezit ook een Canon 55-250 telelens. Het mogen Tamron, tokina of Sigma's zijn
              Groeten Wim.
              Allround lenzen bestaan niet, je bedoelt een standaardlens...

Comment

Hallo,

Ik heb jullie nog nog bedankt voor de vele reacties.
                Groeten Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deeznvandiksmude Bekijk bericht
                  Hallo,

wat is dan de best aanvullende allround lens
                  Groeten Wim.
                  Wat versta jij onder een allround objectief? Dit is namelijk voor iedereen verschillend. Zijn er genoeg die de 18-55 al allround genoeg vinden of een 17-40 of versta je onder allround een objectief een 18-200 ?

Zelf gebruik ik voor allround doeleinde een Canon 24-105 als ik maar één objectief mee wil nemen. Kan ik meestal wel goed mee uit de voeten.

Wellicht kun je ons aangeven wat je onder allround verstaat, dan kan men je makkelijker adviseren

Comment

Hij bedoelt gewoon een standaardlens, maar slordig taalgebruik leidt tot misverstanden en tijdverspilling.

Comment

Working...
                    X