Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor ski foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Indoor ski foto's

Goedemiddag,
    Graag een beetje info.
    Ik heb een Canon 40D en wil foto's nemen van skiërs, zowel indoorski pistes als outdoor.
    Welke tele-zoom kunnen jullie mij aanbevelen ?
    Ik heb reeds de 17-55 f2.8.
    Welke tussen de 70-200 2.8 of 4.0 al dan niet IS versie is de beste aankoop voor mijn behoeftes?
    Luc

Re: Indoor ski foto's

De beste skifoto's, die ik gezien heb, zijn niet gemaakt met een tele maar met een UWA, 10 á 15mm ofzo. Zelfs wel met Fish eye.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat wil je precies vastleggen? Ben je "lui" en wil je op één plaats blijven staan dan neem je best een 70-200 f2.8, IS heeft geen zin want je sluitertijd zal zowiezo snel moeten zijn. Mss is 200mm zelfs nog te kort.
      Leuker is echter als je kort op de actie staat. Hiervoor kan je 17-55 al goed dienst doen. Voor rails en jumps en van die toestanden is een fisheye dan weer leuk.
      Zowiezo moet je zien dat je lichtsterke lenzen hebt want veel licht is er niet in zo'n indoorpiste. Reken maar op ISO 1600 en je lens op 2.8. Zo is het alleszins in Snowbase in terneuzen en ook in Landgraaf.

Grt
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Bedankt voor de snelle reacties.
        Wat wij willen op beeld vastleggen zijn actiefoto's van slalomwedstrijden.
        O.a. op Snowbase Terneuzen, Ice Mountain Komen, Snow Valley Peer enz...
        Met flits gaat toch veel van de omgeving verloren, dus liever zonder.
        Greetz, Luc

Comment

Voor slalom is een 70-200 mss dan wel de beste keuze, want als zo'n slalommer uit de bocht vliegt zou ik er niet al te graag dicht bij willen staan

Grtz
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Als je indoor snowboarders fotografeert, kan je met draadloze flitsers (die wel uitgebalanceerd zijn met behulp van groene filtertjes) en een fisheye heel mooie beelden krijgen.

Met telelenzen ga je meer alles platdrukken, en alles scherp houden in zo'n donkere indoor omgeving is ook niet zo'n sinecure. Tenzij je panning shots gaat proberen, maar da's ook vrij beperkt.

Ik zou gaan voor een Tokina 10-17 fisheye zoom. Geeft je wat meer speelruimte met het fisheye effect.
            pixelpusher

Comment

Working...
            X