Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is bekend met Sigma 50-500 os

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie is bekend met Sigma 50-500 os

Ben op zoek naar een vervanger voor mijn Nikkor 80-400 VR (4,5-5,6).
    De laatste tijd ga ik vaak vogeltjes fotograferen..... maar erger mij vaak aan de traagheid van het aut. scherpstellen van de lens. Kwaliteit is in mijn ogen goed genoeg.
    Uiteraard zou ik een veel lichtsterkere lens willen.. maar dat laat de portemonnee niet toe.
    € 2000 heb ik er zeer zeker voor over.
    Mij is de nieuwe Sigma 50-500 OS aangeraden omdat deze snel scherpstelt en van kwaliteit ook erg goed is ( ook zacht van geluid ). Hij is hem in Duitsland gaan halen omdat deze hier toen nog niet te krijgen was. Prijs was rond de € 1900.

Klopt dat allemaal.?.
    Is er iemand die deze lens heeft... en wat is zijn ervaring.?.
    Raadt iemand mij iets anders aan.?..
    In ieder geval moet de lens snel en van goede fotokwaliteit zijn.

Dank bij voorbaat,
    Groetjes Daniell

Re: Wie is bekend met Sigma 50-500 os

Daniell,

het kan allemaal best wat die kameraad van jou verteld maar waarom naar Duitsland gaan als ze hier (binnenkort) te krijgen is voor een goeie €1.400? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...hsm_nikon.html

En met jou budget van €2.000 is er iets beters. Wil je nieuw materiaal kan je kiezen voor de Nikon AF-S 300mm f4 met een TC1.4 of TC1.7. Het is een prime lens maar wel een heel goed stukje optiek.
    Op eBay zijn er momenteel 2 Nikons 300mm f2.8 in aanbieding voor ca. €1.450. Misschien ook een optie?

Comment

Als het voor Nikon is, heb ik een nieuwe Sigma 120-300 liggen die te koop staat als je wil
      D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door winston Bekijk bericht
        Als het voor Nikon is, heb ik een nieuwe Sigma 120-300 liggen die te koop staat als je wil
        TS heeft nu een Nikon 80-400 lens dus zal de 50-500 OS ook wel met een Nikon mount zijn vermoed ik

Comment

Een test

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            En met jou budget van €2.000 is er iets beters. Wil je nieuw materiaal kan je kiezen voor de Nikon AF-S 300mm f4 met een TC1.4 of TC1.7. Het is een prime lens maar wel een heel goed stukje optiek.
            Op eBay zijn er momenteel 2 Nikons 300mm f2.8 in aanbieding voor ca. €1.450. Misschien ook een optie?
            Second. Dat of de Sigma 120-300
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Op de huidige reviews zijn de meningen over de nieuwe 50-500mm OS heel sterk verschillend.
              Voor sommige worden de hoge verwachtingen meer dan ingelost terwijl anderen dan weer juist teleurgesteld zijn.
              Het is toch wel bizar dat er zoveel veschil in kwaliteit kan zijn tussen verschillende exemplaren van dezelfde lens.
              Dit zou eigenlijk niet mogen kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T90 Bekijk bericht
                Op de huidige reviews zijn de meningen over de nieuwe 50-500mm OS heel sterk verschillend.
                Voor sommige worden de hoge verwachtingen meer dan ingelost terwijl anderen dan weer juist teleurgesteld zijn.
                Het is toch wel bizar dat er zoveel veschil in kwaliteit kan zijn tussen verschillende exemplaren van dezelfde lens.
                Dit zou eigenlijk niet mogen kunnen.
                Denk dat dat meer komt door de verwachting die mensen aan de lens hebben...niet te snel conclusies trekken he
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Brengt me toch gevaarlijk in de verleiding zo'n lens.

Heb wel zin om men 100-400 dit jaar te verkopen
                  Steenbeke Didier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Denk dat dat meer komt door de verwachting die mensen aan de lens hebben...niet te snel conclusies trekken he
                    Ik denk dat ik mijn verhaal iets beter naar voor moet brengen.
                    De lens die ik wil is ter vervanging van mijn Nikkor 80-400 VR ( 4.5-5.6).
                    De reden is omdat die lens te traag is voor de vogeltjesfotografie. Vele lenzen die mij aangeraden worden hebben geen beeldstabilisator ( VR - OS.. enz. ). Dit is evenwel voor mij een zeer belangrijk gegeven. Ook is het gewicht een zeer belangrijk gegeven.. en wil beslist niet boven de 2 kg gaan ( Camera ( D3s ) weegt al 1240 kg. ).
                    De kwaliteit van mijn Nikkor 80-400 ( eerder besproken ) is voor mij goed genoeg... en verwacht die van de vervanger ook. Lenzen van F2.8 wegen mij veel te zwaar en kosten minstens meer dan €5000.
                    Eveneens is mijn gedachtegang om er mijn "Nikon AF-S teleconverter TC-17E II " erbij te gebruiken ( weet nog niet of die op de Sigma 50-500 OS past ). Zo bekom ik een 850mm..... en dat is natuurlijk wel mooi.
                    Met mijn (nieuwe) 3Ds kan ik makkelijk naar 800 iso gaan ... waardoor ik dan meestal zal uitkomen met een F8 / F11 op een 1/1200 á 1/800 met de huidige lichtwaarde.
                    Mocht ik dat mis hebben.... dan graag daarop ook zeer graag commentaar.
                    Moet ik dus met die tijden ....uit de hand.... wel een beeldstabilisator hebben.
                    Ik luister dan ook graag naar ieders mening.
                    Belangrijk is wel dat de foto-kwaliteit gelijkwaardig moet zijn als mij Nikkor.
                    Hij die mij die Sigma 50-500 OS aanbeveelde zegt dat die lens gelijkwaardig is.
                    Evenwel begrijp ik in de test ( link via bovenstaand commentaar van Palombian ) ... dat de beeldstabilisaror niet erg veel stops winst geeft.
                    Bedankt alvast voor jullie mening.
                    Groetjes Daniel,
                    Last edited by daniell; 1 mei 2010, 00:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk bericht
                      Ik denk dat ik mijn verhaal iets beter naar voor moet brengen.
                      De lens die ik wil is ter vervanging van mijn Nikkor 80-400 VR ( 4.5-5.6).
                      De reden is omdat die lens te traag is voor de vogeltjesfotografie. Vele lenzen die mij aangeraden worden hebben geen beeldstabilisator ( VR - OS.. enz. ). Dit is evenwel voor mij een zeer belangrijk gegeven. Ook is het gewicht een zeer belangrijk gegeven.. en wil beslist niet boven de 2 kg gaan ( Camera ( D3s ) weegt al 1240 kg. ).
                      De kwaliteit van mijn Nikkor 80-400 ( eerder besproken ) is voor mij goed genoeg... en verwacht die van de vervanger ook. Lenzen van F2.8 wegen mij veel te zwaar en kosten minstens meer dan €5000.
                      Eveneens is mijn gedachtegang om er mijn "Nikon AF-S teleconverter TC-17E II " erbij te gebruiken ( weet nog niet of die op de Sigma 50-500 OS past ). Zo bekom ik een 850mm..... en dat is natuurlijk wel mooi.
                      Met mijn (nieuwe) 3Ds kan ik makkelijk naar 800 iso gaan ... waardoor ik dan meestal zal uitkomen met een F8 / F11 op een 1/1200 á 1/800 met de huidige lichtwaarde.
                      Mocht ik dat mis hebben.... dan graag daarop ook zeer graag commentaar.
                      Moet ik dus met die tijden ....uit de hand.... wel een beeldstabilisator hebben.
                      Ik luister dan ook graag naar ieders mening.
                      Belangrijk is wel dat de foto-kwaliteit gelijkwaardig moet zijn als mij Nikkor.
                      Hij die mij die Sigma 50-500 OS aanbeveelde zegt dat die lens gelijkwaardig is.
                      Evenwel begrijp ik in de test ( link via bovenstaand commentaar van Palombian ) ... dat de beeldstabilisaror niet erg veel stops winst geeft.
                      Bedankt alvast voor jullie mening.
                      Groetjes Daniel,
                      iso 12800 met goe belichten gaat ook nog prima hoor (iemand uit onze fotoclub heeft er een en das toch zijn bevinding.
                      50-500 os en 1.7tc denk ik dat je de autofocus ferm wa gaat vertragen.
                      volgens de site van sigma zijn ze wel inzetebaar.
                      ik zou es kijken in welke winkel ze een exemplaar liggen hebben en es gaan testen
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        50-500 os en 1.7tc denk ik dat je de autofocus ferm wa gaat vertragen.
                        volgens de site van sigma zijn ze wel inzetebaar.
                        Een goeie raad, zet nooit een convertor op een 10x zoom, resultaat zal echt tegenvallen . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Heren, allemaal heel hartelijk dank voor de reacties.
                          Ik heb er zeer veel aan gehad.
                          Toch heb ik nog een vraagje......

Mij is toch aangeraden wat meer geld uit te geven.
                          "Neem een 300mm/f2.8 met een converter van 2.
                          Je krijgt topkwaliteit en toch een handelbare lens met een mooi bereik".
                          Op internet zou ik het verschil in kwaliteit kunnen zien.
                          Ik heb mij al dagenlang suf gezocht naar vergelijk-foto's van de Nikon 300/2.8 lens met de mindere goede lens om eens dat ( zogenaamde ) goede kwaliteitsverschil te zien.
                          Er zou dus een internet-adres zijn die dit verschil duidelijk laat zien.... maar ik vind deze niet.
                          Jullie foto-experts kunnen dat adres misschien uit jullie mouw schudden.....????
                          Ik heb mij al dagenlang lazerus gezocht.
                          In ieder geval... dank bij voorbaat.
                          Groetjes Daniel,

Comment

Als het om vogeltjes gaat zou ik een 300mm f4 van Nikon kopen met een converter, een 1.4 of 1.7 dat zou heel goed werken.
                            Sultana gaf ook al die tip.
                            Een converter op de sigma 50-500 dan heb je volgens mij geen AF meer op uw D3.
                            Er is maar een ding mis aan uw 80-400mm van Nikon en dat is dat hij wat traag is maar voor verbetering aan een betaalbare prijs komt alleen die 300mm in aanmerking denk ik.
                            Wat me aan Sigma stoort is dat er zoveel kwaliteitsverschillen zijn wat ik zeer spijtig vind.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                            X