Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectieven

Hello, ik ben nieuw op deze forum, maar kheb toch al meteen een vraagje. Ik ben beginnende amateur fotograaf. Ik bezit een Canon 350D. Ik zou mij graag toeleggen in natuurfoto's, maar welke objectieven zijn daar nu voor gemaakt?

Re: Objectieven

specifieker zijn, natuurfotografie is redelijk breed ... En laat direct ook maar weten hoeveel er in je spaarvarken zit ...
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

Comment

Als je echt de gewoonte hebt de natuur in te trekken en regelmatig mooie landschappen treft, een breedhoek (tss 10 en 15 mm ideaal voor jouw toestel).
      Canon 10-22 ?
      Anders ben je beter af met iets langere brandpuntsafstand (15-25) of zelfs een macrolens (Canon efs60 of ef100); macro opent een volledig nieuwe wereld.

Comment

Voor natuurfoto's kan je lenzen gebruiken van 10mm op een 1,6x crop camera (of nog korter als ze die ooit maken), en de voor bijvoorbeeld kleine vogeltjes heb je zelden voldoende tele, daar kan een 800mm ook wel eens van pas komen... Elke lens kan je gebruiken voor natuurfotografie, afhankelijk van het onderwerp maak je een keuze.

Je moet dus wat meer uitleg geven over wat je wil fotograferen, want als je kleine beestjes of bloemetjes wil fotograferen dan heb je een macrolens nodig.

Met "natuurfotogafie" kan je dus alle kanten uit, van breedhoek naar tele, aangevuld met een paar macrolenzen tot zelfs de MP-E 65 als je de kleinste dingetjes zo goed mogelijk in beeld wil brengen...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Hello, tja, het zou meer voor landschappen zijn en voor eventueel wild dat ik tegenkom in de natuur.
          Natuurlijk mogen daar de roofvogels niet ontbreken.

Comment

Dan heb je een breedhoeklens (landschappen) en een flinke tele nodig (voor vogeltjes heb je zelden voldoende tele bij).

Met de kitlens kan je ook landschappen fotograferen, wat de keuze van de tele betreft, die is sterk afhankelijk van het budget dat je ter beschikking hebt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Wat is je het budget dat je maximum wil uitgeven, en welke lenzen bezit je al? Met deze gegevens gaan we duidelijker kunnen helpen.

Comment

Working...
              X