Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Tele zoom lens? Of alternatief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Tele zoom lens? Of alternatief?

Hey,

ik heb sinds kort een 50D, maar met enkel de kit lens van 18-55mm.
    Mijn vorig merk was Mamya (analoog) en in de familie is er spijtig genoeg ook niemand die Canon heeft...

Nu ben ik op zoek naar een Telezoom lens, die naast het normale all-around voor mij toch wel dient om wat sportfoto's te trekken. Het gaat hier om basketbal en karate, dus niet om auto/motosport...

Ik weet niet of de standaard 55-250 f4-5.6 IS hier goed genoeg voor zou zijn... Deze kost iets over de 200 euro maar als ik dan naar iets deftiger kijk, zoals de 70-200mm f4L USM en IS USM, dan gaat het hier al om over de 500 en 900 resp.

Zijn er hier soms alternatieven van Tamron of Sigma voor de hand die iets minder kosten?

Hebben jullie ander advies voor mij als starter in sportfotografie?
    gewoon gaan voor die 55-250 f4-5.6 IS tot ik zo'n dure lens kan kopen?

alle advies is welkom

Dieter
    Canon 50D

Re: Canon Tele zoom lens? Of alternatief?

Beide snelle binnensporten dus denk ik dat een 70-200 2.8 de oplossing wel zijn. Kijk ook eens naar de Sigma uitvoering.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

die 70-200 zonder IS, ga ik daar last van hebben denk je dat hij geen IS heeft?
      Of maakt dat door die lage aperture niet veel uit?

die f2.8 is denk ik wel boven mijn budget, zou de f4 ook voldoen?

de Sigma - 70-200mm F2.8 EX DG APO Macro II HSM Canon AF kost 700 euro.

Enig idee of er veel kwaliteitsverschil is tussen die canon of sigma?
      Canon 50D

Comment

Snelle sport = korte sluiterijd, dus is IS niet zo van belang. Voor ander gebruik is dat natuurlijk anders.

Over de verschillen van de Sigma en Canon versie zijn hier al boeken vol geschreven.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben nu toch eens aan het denken voor zo'n Sigma 70-200 f2.8. Ik ga wel eens "passen" om te zien of hij niet te zwaar is...
          Canon 50D

Comment

Heb me een Canon 55-250 IS aangeschaft...
            Mijn vriendin vond de Sigma 70-200 f2.8 te zwaar, en dan heb ik deze maar aangeschaft, dan hebben we toch al iets waar we wat meer mee kunnen inzoomen, en dat niet te zwaar is... en dan kan ik binnenkort mij toch een snellere lens aanschaffen voor mijn sport
            Canon 50D

Comment

Een alternatief is de Sigma 50-150. Speciaal voor crop camera's. Lichter en compacter dan de 70-200 uitvoeringen. En binnen kom je waarschijnlijk met 150 mm ook al een eind, zeker als je in de buurt van de basket of de mat kan komen.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
              X