Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 70-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke 70-300

ben op zoek naar een betaalbare zoomlens voor op m'n Nikon D90

Als allereerste viel m'n ook op de Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G IF VR, bij konijnenberg voor 365 euro.

Goeie keuze? of bestaan er rond die prijsklasse betere alternatieven?

mvg Davy
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

Re: welke 70-300

ikzelf heb een sigma 70-300 super lensje voor zen prijs (ik heb er 195 euro voor betaald) ik heb natuurlijk geen ervaring met de nikkor dus kan niet zeggen welke beter is
    Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

die Sigma is zonder vibratie reductie zeker? (geen idee hoe die term bij Sigma noemt)
      hebben ze ook alternatieven met "VR"?

edit: Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS is blijkbaar de lens met vibratie reductie
      iemand daar ervaring mee?
      Last edited by davy81; 20 april 2010, 12:46. Reden: bijvoeging tekst
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

Ik heb die Nikon en ben er heel tevreden over.
        Als je 't zo leest gebruiken zelfs (semi) pros die lens nog regelmatig..
        Niet de allergoedkoopste op de markt maar wel heel goed, is zelfs op fullframe bruikbaar voor als je later ooit zou overstappen.
        Denk dat de Nikon echt wel de beste kwaliteit levert in deze categorie.
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Ik heb de 70-300 VR van Nikon ook.
          En kwa prijs/kwaliteit moet je zeker niet vrezen!
          Hij is iets duurder als de andere merken zoals sigma/...
          Maar hij is die meerprijs zeker waard!

Is echt een super lens, waar je veel plezier gaat aan beleven en zeker voor die prijs is het een absolute aanrader.
          Ik zou hem niet meer willen missen!

Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
            die Sigma is zonder vibratie reductie zeker? (geen idee hoe die term bij Sigma noemt)
            hebben ze ook alternatieven met "VR"?

edit: Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS is blijkbaar de lens met vibratie reductie
            iemand daar ervaring mee?
            ikzelf heb de Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO ik heb stabilisatie in men body dus met de os versie heb ik geen ervaring, wel ben ik uiterst tevreden van men lens, handig is de macro functie, altijd leuk om mee te experimenteren de CA bij deze lens is zeer goed onderdrukt, en voor de prijs die je ervoor betaald kan een mens niet twijfelen, natuurlijk is hij maar echt scherp vanaf F8
            Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget for more pics, visit www.svenne.be

Comment

NEE koop geen sigma als je de Nikon wilt kopen, de Nikon 70-300mm VR is vele malen beter en scherper en sneller. (ik durf bijna zeggen dat er geen enkele 70-300mm beter is)
              Kijk hier zeker eens naar; http://moosepeterson.com/blog/?p=6931
              http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300-vr.htm

Comment

Ik denk dat dit topic (70-300 VR Nikon) al tot vervelens toe is beantwoord op dit forum.
                Misschien volgende keer gebruik maken van de zoekfunctie?
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Misschien volgende keer gebruik maken van de zoekfunctie?
                  Volledig mee eens...+1.
                  Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  (ik durf bijna zeggen dat er geen enkele 70-300mm beter is)]
                  Toch niet voor Nikon voor zover ik weet, nee. Buiten Nikonland valt er echter te discussiëren over je uitspraak .

Ik ken twee mensen die hem gebruiken of hebben gebruikt en ze zijn beide vol lof over de lens wat prijs/kwaliteit betreft ...alleen tegen het einde van het zoombereik een beetje dichtstoppen voor optimale scherpte.

Ik ken iemand die vroeger de Sigma heeft gebruikt, die was er niet tevreden van (onscherp tot en met), die heeft nu een 100-400 (Canon). Deze Flickrgebruiker die ik ook ken is er wel tevreden mee en maakt er meer dan prima foto's mee (zit hier ook op het forum als 'JVD' trouwens, en ik heb het hier over de Sigma)!
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ah ik zie net dat de nieuwe Tamron 70-300mm VC word verkocht op fotorubens, nu ik betwijfel of die beter zou zijn als de Nikon en duurder maar ik zou toch eens kijken (al is het om ons wat te informeren xD).

Comment

Working...
                    X