Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Groothoeklens voor vliegtuigmuseums

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Canon] Groothoeklens voor vliegtuigmuseums

Ik vrees dat ik met m'n huidige EF 24-105mm F4.0 L IS USM lens 'indoor' iets teveel aan mm heb.

Wat zijn de vliegtuigmusea (b.v. Stampe & Vertongen / Brussels Air Museum / Amicale Jean-Baptiste Salis / Shuttleworth Collection enz) lens mogelijkheden.

EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM?

Is het raadzaam om een Flitser en/of zonnekap te gebruiken?

Re: [Canon] Groothoeklens voor vliegtuigmuseums

je kan ook gaan kijken naar een 17-50 mm die bedoelt is voor crop-camera's

want de lens waarover je beschikt is eigen 24 x de cropfactor aangezien het een EF-lens is en die zijn bedoelt voor full frame terwijl het toestel dat in je handtekening staat een crop-camera is
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

De 10-22 is een prima objectief waarbij je heel dicht bij de vliegtuigen kan komen.
      Het sluit mooi aan op je huidige 24-105 dus ik zou hiervoor zeker gaan.
      Als ik niet naar FF was overgestapt had ik deze lens nooit weggedaan; het is echt een leuk objectief en geeft prachtige scherpte en contrastrijke kleuren.

Comment

boerkejos heeft gelijk. De 10-22 is op een crop een super lens. De ideale partner voor de 24-105.
        Een flits is een goeie aanvulling (als je die mag gebruiken in die musea) maar pas op met flits EN zonnekap, zeker nooit je ingebouwde flits gebruiken samen met een zonnekap, dat geeft schaduwen op je beeld.

Comment

Ik gebruik bijna altijd de 10-20mm, zij het op een Nikon voor het fotograferen in de musea die je opsomt.
          Flitsen doe ik heel zelden, met andere woorden: lange belichtingstijden vanop statief...
          Sommige musea laten flitsen niet toe. Het BAM mag je zelfs niet binnen met statief. Dus voor je de hele winkel meesleurt, effe checken wat mag en niet mag.
          "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
          Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

Comment

Ik had net zoiets gehoord op Flickr van het Udvar-Hazy luchtvaartmuseum in de VS, dat daar ook geen statieven binnen mochten...de fotograaf in kwestie had een Gorillapod bij en heeft dat gebruikt voor een HDR-opname, bestaande uit 10 verschillende foto's.
            Misschien is dat wel iets ?

Zo'n Sigma 10-20 of de Canon 10-22 lijken me prima voor zo'n dingen, alhoewel op full-frame een 16-35 f/2.8 II misschien wel al iets is (16mm lijkt me voor crop ook nog doenbaar trouwens...tenzij je natuurlijk echt zo dicht moet gaan staan dat je nog minder millimeters nodig hebt.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

wellicht, dat iets meer afstand nemen, tov je onderwerp enig soelaas biedt? achteruit lopen is nog steeds goedkoper, dan meteen een nieuw objectief te kopen..

Comment

Klopt, alleen kan je zoals in het Brussels Air Museum op sommige plekken gewoon niet genoeg achteruit, denk ik...allez, in het gedeelte van het museum voor de krijgsgeschiedenis waar die Spitfire en die V-1 of V-2 (replica ?) hangt toch niet, in het andere (alleen vliegtuigen) gedeelte heb je iets meer ruimte, maar voor bijvoorbeeld de Boxcar ofzo erop te krijgen is het niet zo eenvoudig...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                X