Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

starterslens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• starterslens

Hallo,

Ik wil een camera aanschaffen en had gedacht aan een Canon 550 D.
    Ik heb nog absoluut geen ervaring met een spiegelreflexcamera.
    Welke kit lens zou ik kiezen?
    Ik wil algemene onderwerpen fotograferen en daarnaast meer specifiek natuurfotografie.
    Ik besef dat ik voor de natuurfotografie in een later stadium waarschijnlijk een of andere 100 - 400 telelens zal willen kopen. Maar eerst wil ik met de camera leren werken.
    optie 1: 18-55 IS nu weinig zoom en later niets tussen 55 en 100
    optie 2: 18-135 IS zeer all-round en sluit mooi aan op de latere 100-400
    optie 3: 18-55 IS en 55-25O IS zelfde prijs als de 18-135, maar betere kwaliteit ?
    optie 4 nog iets anders ?

Guy

Re: starterslens

Leer eerst werken met de 18-55 IS (kitlens), dan kan je nog altijd lenzen bijkopen als je ze nodig hebt.
    De 55-250 IS kan je ook wel tweedehands kopen, en later terug te koop zetten als je dan toch een 100-400 koopt.

De tests die ik heb gezien van de 18-135, die zien er eigenlijk niet echt goed uit...

Een andere optie is de EF-S 15-85 IS, dan zit je al heel dicht tegen de 100mm aan, dat is ook een lens die goed presteert op een 550D.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: starterslens

Een Tamron 17-50 2.8 + een Canon EF-S 55-250 IS
      Ideale startersobjectieven, goedkoop, compact, scherp en veel minder compromissen tov een "superzoom" of kitlens.

Probeer deze te vermijden, ook als starter, een goede start is goed meegenomen.
      De eerste heel lichtsterk en scherp voor z'n prijs, de tweede scherp, compact en veel tele.
      Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 11:34.

Comment

Working...
      X