Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85mm F1,8 of Canon 100mm F2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 85mm F1,8 of Canon 100mm F2

Beste,

Ik heb voor mijzelf de beslissing genomen om over te stappen op prime lenzen, ik vind prime lenzen persoonlijk leuker werken dan zooms, waarom, ik heb geen idee. :P

Mijn Sigma 24-70mm F2,8 staat nu dus te koop en wil ik een nieuwe prime kopen, maar nu twijfel ik een beetje tussen de 85mm f1,8 of de 100mm f2.

Ik fotografeer graag in donkere situaties, zoals bijvoorbeeld feesten, maar de lens moet ook volstaan als een walk around lens. Zelf bezit ik ook de 50mm f1,8, zou ik deze dan beter kunnen aanvullen met de 85mm of 100mm?

Iemand die ervaringen heeft met een van deze lenzen en dit kan delen?

alvast bedankt

Re: Canon 85mm F1,8 of Canon 100mm F2

K heb de 100mm meer dan een half jaar gehad en heb die vervangen door een 85mm f1.8.
    Ik vind de kleuren bij de 100mm en bokeh toch beter dan bij de 85mm. Voor de rest verschillen ze niet veel van elkaar. Als ik jou was, zou ik voor de 100mm gaan.
    Dit wel als je fullframe hebt. Ik denk dat 100mm wat te lang zal zijn voor crop.

Comment

Volgens de meeste testen die ik gezien heb is de 100mm net ietsje beter.
      Als je een crop hebt wordt deze eigenlijk wel wat lang (160mm) en is de 85mm (135mm) vermoedelijk een betere keuze.
      De 100mm is ook net iets duurder.

Nuttige info en reviews op: http://www.the-digital-picture.com/
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Ik heb die 100mm van psychodweep en ik ben er heel tevreden mee, hééél soms denk ik dat'k liever 15mm minder had gehad, maar heel vaak ben ik blij dat ik ze wél heb!
        Reden voor mij op de 100 ipv 85 te nemen is indoor sport fotografie.

Comment

Ik heb mijn 85/F1.8 al een paar keer meegenomen naar feestjes maar daar stond ik toch vaak tegen de muur of in de struiken omdat die 85 te lang was (toch zeker op een cropcamera).
          Als walkaround lens is volgens mij een 30mm/F1.4 veel geschikter voor crop en een 50mm voor FF.
          Ik vind het in ieder geval een beetje vreemd om een 24-70mm lens te vervangen door een 85 of zelfs 100mm lens.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

24-70 vervangen door 85mm is inderdaad echt bizar, laat staan 100mm..

hoe minder mm hoe meer verschil 1 mm uitmaakt!

ik zou dan eerder een 35mm op FF om je 24-70 te vervangen. of 24mm en 50mm primes

Comment

Ken de 100mm niet. De 85mm doe ik nooit meer weg. Op mijn 350D was ze geweldig. Op mijn 5D nu is ze nog veel beter: scherp, bokeh,... Zeer scherp vanaf 2.8.
              De 100mm zou bijna identiek zijn volgens tests.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
                Ken de 100mm niet. De 85mm doe ik nooit meer weg. scherp, bokeh,... Zeer scherp vanaf 2.8.
                ben dezelfde mening toegedaan Misschien als ik oooooooooooit heeeeeeeel misschien de 1.2 koop, zou de 1.8 weggaan maar die kans is heel klein
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Ik heb de 100mm ook nooit gebruikt, maar de 85mm f1,8 is heel erg goed.
                  Ze is heel scherp, en de AF is heel snel.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Dan ga ik de 85 mm aanschaffen, eerst wel nog de 24-70 van de hand doen.

Comment

Zelf heb ik recent de 85mm F1.2. Schitterende lens maar als ik er m'n 24-70mm zou moeten voor inruilen ... ja, ik zou heel hard twijfelen (en de laatste houden denk ik).
                      Ik werk op FF.
                      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Working...
                      X