Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met Tamron 70-300mm f/4-5,6 Di LD Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ervaring met Tamron 70-300mm f/4-5,6 Di LD Nikon

het onderwerp van het topic zegt het zelf al... iemand ervaring met die lens?

Het is maar voor een beginner en zou die lens deze zomer meenemen naar USA.
    Heb een nikon D40 met 18-55mm kitlens.

Re: ervaring met Tamron 70-300mm f/4-5,6 Di LD Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door redsnake Bekijk bericht
    het onderwerp van het topic zegt het zelf al... iemand ervaring met die lens?

Heb een nikon D40 met 18-55mm kitlens.
    Jep ik heb er ervaring mee, het is niet echt een goeie lens maar wel een leuke lens.
    Trage autofocus en scherpte heb je pas vanaf f8, maar het is wel een zeer leuke lens omdat je macro mode hebt.
    Kijk anders hier even; http://aradilon.deviantart.com/ bijna alle foto's van insecten, bloemen en vogels zijn ermee gemaakt.
    Heb er zelfs foto's op een huwelijk mee gemaakt.
    Dus wat ik wil zeggen, het is absoluut zijn geld waard en als je er geen snelle sport of super scherpe foto's van verwacht.
    Voor een beginner is het een absolute aanrader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
      Jep ik heb er ervaring mee, het is niet echt een goeie lens maar wel een leuke lens.
      Trage autofocus en scherpte heb je pas vanaf f8, maar het is wel een zeer leuke lens omdat je macro mode hebt.
      Kijk anders hier even; http://aradilon.deviantart.com/ bijna alle foto's van insecten, bloemen en vogels zijn ermee gemaakt.
      Heb er zelfs foto's op een huwelijk mee gemaakt.
      Dus wat ik wil zeggen, het is absoluut zijn geld waard en als je er geen snelle sport of super scherpe foto's van verwacht.
      Voor een beginner is het een absolute aanrader.
      alvast bedankt!
      Maar wat bedoel je met dat het niet echt een goeie lens is? omdat de AF traag werkt of?

Comment

Ja omdat hij trage autofocus heeft en pas scherp is vanaf f8

Comment

Ik heb ze ooit even op een Canon 40D kunnen testen.
          -Trage AF
          -Veel CA (roze randjes in plaats van paars/blauw bij heel wat andere lenzen)
          -Niet erg scherp

Het enige voordeel is dat ze niet veel kost...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

De lens is idd pas scherp vanaf F8.. Ikzelf gebruik de lens erg vaak en weet ondertussen hoe ik er mee moet werken. Eens je'm onder de knie hebt is het een superlens en zeker voor die prijs...

Wat voorbeelden hier:

Explore Gert Bangels’s 269 photos on Flickr!

(de foto's van antwerpen zijn niet met deze lens getrokken)
            500px

Comment

Vergeet vooral niet dat deze geen ingebouwde AF-motor heeft en deze alleen handmatig scherp te stellen is op een D40
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                Vergeet vooral niet dat deze geen ingebouwde AF-motor heeft en deze alleen handmatig scherp te stellen is op een D40
                Nee dat is zeer foute informatie, heeft wel een ingebouwde motor, informeer je eerst voor je zoiets schrijft aub. Het heeft WEL een ingebouwde motor, heb het ook op een D40 gebruikt en het had wel autofocus.

Comment

Nee dat is geen zeer foute informatie. Zoals het er staat, heeft deze geen motor ingebouwd. Anders had het wel bij de typeaanduiding gestaan. Er bestaat wel een versie MET motor maar dat is niet standaard.
                  Informeer zelf eerst voordat je iets schrijft, aangezien je zelf niet op de hoogte bent van het feit dat er dus ook een versie is ZONDER AF. Als de topicstarter deze koopt en daarna komt klagen dat het niet werkt, weet ik aan wie dat ligt
                  Een hoop ouwe zooi
                  www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door redsnake Bekijk bericht
                    1 een lens kun je vaak beter mee terugnemen uit de US
                    2 heb jeeen speciaal doel voor een 70-300? Ik gebruik zelden een tele in US op vakantie.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                      Nee dat is geen zeer foute informatie. Zoals het er staat, heeft deze geen motor ingebouwd. Anders had het wel bij de typeaanduiding gestaan. Er bestaat wel een versie MET motor maar dat is niet standaard.
                      Informeer zelf eerst voordat je iets schrijft, aangezien je zelf niet op de hoogte bent van het feit dat er dus ook een versie is ZONDER AF. Als de topicstarter deze koopt en daarna komt klagen dat het niet werkt, weet ik aan wie dat ligt
                      ik informeerde WEL, ik heb zelf de lens en ik heb niks speciaal moeten zoeken, deze lens word NIET MEER gemaakt zonder motor bij Nikonmounts. Toen ik de lens kocht was dit al het geval en dat is 2 jaar geleden dus doe aub niet zo tegen mij, ik heb de lens ik zal het dus wel ongeveer weten.

Comment

Working...
                      X