Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven voor Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectieven voor Canon 7D

Heb me net een 7D besteld (promotie was te goed om voorbij te laten gaan) en ben nu aan het rondkijken voor een of meerdere lenzen. Ik dacht oa aan:
    - Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM
    - Sigma 24-70/2.8 IF EX DG HSM
    - Tamron SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II VC LD Aspherical [IF]
    of andere suggesties

Daarna zou ik nog een telezoom aanschaffen maar moet ik nog een short-list voor maken, suggesties zijn dus welkom maar ik dacht bvb aan de Tamron SP70-300mm F/4-5.6 Di VC USD

H.D
    Last edited by HDTVdevil; 9 april 2010, 11:57.

Re: Objectieven voor Canon 7D

Waar heb jij 'em besteld en aan welke prijs?

Wat telezoom betreft zou ik gaan voor een Canon 70-200, maakt niet zoveel uit dewelke juist, ze zijn allemaal erg goed!

Met de groothoekzooms die je opsomt heb ik geen ervaring.
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
      Waar heb jij 'em besteld en aan welke prijs?

Wat telezoom betreft zou ik gaan voor een Canon 70-200, maakt niet zoveel uit dewelke juist, ze zijn allemaal erg goed!

Met de groothoekzooms die je opsomt heb ik geen ervaring.
      In UK aan 898€ (incl BTW).

Aan je foto's te zien, is die 70-200 van canon inderdaad een prima lesn voor motorsport. Zal in mijn geval soms gebeuren als ik met mijn broer meega als hij een dag rondjes gaat draaien op een circuit.

Comment

Voor de telezoom inderdaad één van de vier Canon 70-200 objectieven.
        Voor de breedhoek beveel ik enkel de Canon EF-s 17-55 f/2.8 IS USM aan!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

wat ik er op zou plaatsen:

- 70-200, kies zelf welke qua budget
          - 50 1.4
          - 10-22 voor de wideangle shots
          - 17-55 voor de standaard foto's (hoewel ik deze zelfs zou durven weglaten)
          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Akkoord met die uwa (heb ik ook) en een eventuele 50mm prime, maar de TS lijst een paar breedhoeklenzen op. Een en ander hangt natuurlijk af van iemands gewoonten en interesses, maar bij mij komt die 17-55 er zelden af.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HDTVdevil Bekijk bericht
              In UK aan 898€ (incl BTW).

Aan je foto's te zien, is die 70-200 van canon inderdaad een prima lesn voor motorsport. Zal in mijn geval soms gebeuren als ik met mijn broer meega als hij een dag rondjes gaat draaien op een circuit.
              WOW, dat is pas een prijs. Klinkt haast too good to be true...

Comment

Welke winkel is dat ?
                Want dat lijkt me prijzen van een oplichterswinkel (fictieve shop).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  Welke winkel is dat ?
                  Want dat lijkt me prijzen van een oplichterswinkel (fictieve shop).
                  Lijkt inderdaad " to good to be true ". Spijtig dat TS niet reageert. Hopelijk is hij niet bedot ( pas geregistreerd op 8 april ). Mocht hij reageren kan hij " misschien " andere BD leden veel leed besparen indien het werkelijk om een " fictieve shop " zou gaan. Anders kan hij een zeer goede koop hebben gedaan.

Comment

De kans is inderdaad groot dat hij er in gestonken is. Als iets te goed lijkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook. Er duiken bij regelmaat berichten op op internet over winkels in GB die steeds onder een andere naam dit soort aanbiedingen doen, Ik hoop voor hem dat hij de camera inderdaad ontvangt.
                    http://www.opmeeractueel.nl
                    Panasonic Lumix DMC G7 24-140mm

Comment

Hallo,

Sinds enige tijd volg ik hier ook diverse discussies om dat ik ook van plan ben om de '7D' aan te schaffen..
                      Bij deze post vond ik het dan ook belangrijk om mij te laten registreren omdat ik vorige week op diezelfde aanbieding uitkwam..
                      En wil ik dan ook iedereen waarschuwen.
                      Op deze site is de '7D' aan 898€ te vinden..

En op deze site wordt wel degelijk bevestigd dat het oplichters zijn..

Zoals gezegd.. "to good to be true!"

Een verwittigd man of vrouw is er 2 waard..

Comment

Verdorie je moet toch goed opletten tegenwoordig he. En dat deze site's online blijven begrijp ik niet

Hopelijk loopt het voor TS goed af.

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Voor de breedhoek beveel ik enkel de Canon EF-s 17-55 f/2.8 IS USM aan!

I agree !

Ik heb deze ook aangeschaft voor mijn 7D en bij mij zit deze er tegenwoordig ook het meeste op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Verdorie je moet toch goed opletten tegenwoordig he. En dat deze site's online blijven begrijp ik niet

Hopelijk loopt het voor TS goed af.

mir
                            Heb hem daar niet gekocht maar via een vriend in londen heb ik er ene voor 950€ vastgekregen. Dinsdag heb ik hem ... nu nog de lens.

H.D

PS: 't is weekend, dan zit ik niet achter men pc om forums op te volgen

Comment

Ik heb mijn 7D aangeschaft voor zo'n 1300 eurootjes bij Konijnenberg. Nog geen moment spijt van gehad. Supersnel toestel ideaal voor sporten waar veel snelheid en acties bij komt kijken.

Samen met mijn Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM is dit de ideale combi voor zowel buiten -als binnensporten.

Ik fotografeer grotendeels voetbalwedstrijden (zowel in daglicht als kunstlicht) en volleybalwedstrijden (indoor in niet te beste lichtomstandigheden) en deze combi is mij nog geen 1 keer tegengevallen.

Vandaag ben ik nog vliegtuigen gaan spotten in Zaventem. Fotografen vertelden mij daar ook dat ik een zeer goeie aankoop heb gedaan. Het objectief is snel in focussen en is vlijmscherp wanneer het op kwaliteit aankomt.
                              Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

Comment

Working...
                              X