Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconverter topic

Graag wil ik wat ervaringen horen over teleconverters.

Ik wil er een aanschaffen voor de nikkor 80-200 AF-S en denk zelf aan de
    Nikkor TC-17 of TC-20 E II maar vind deze wel duur, is hij zijn geld waard.
    of is de sigma ook goed genoeg?
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Re: Teleconverter topic

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Graag wil ik wat ervaringen horen over teleconverters.

Ik wil er een aanschaffen voor de nikkor 80-200 AF-S en denk zelf aan de
    Nikkor TC-17 of TC-20 E II maar vind deze wel duur, is hij zijn geld waard.
    of is de sigma ook goed genoeg?
    Naar mijn ervaring geeft de Nikon TC-17EII beste verhouding tussen vergroting en scherpte voor dit objectief. De nieuwe TC-20EIII en ook de oudere TC-20EII zijn eerder geschikt voor de beste Nikon primes omdat zij genadeloos elke optische verzwakking uitvergroten.

Sigma TC's zijn enkel aan te raden wanner de lens een Sigma exemplaar is (compatibiliteit). Sommige mensen gebruiken Kenko en zijn hier best tevreden over. Ik zou het in jouw geval toch de Nikon aanraden voor de beste AF prestaties en nauwere toleranties op de mount.

Comment

Re: Teleconverter topic

Kan Frank enkel maar bijtreden : alles hangt af van hoe hoog je verwachtingen zijn.

Wil je altijd de uiterste kwaliteit dan kjk je best niet verder dan de 1,4 .

Ben je bereid compromissen te sluiten (concreet een f2.8 lens toe te draaien naar f8 ) dan kan je voor de 1,7 gaan .

En indien je met de TC 2,0 tot goede resulaten komt op een zoom zijn je verwachtingen waarschijnlijk niet hoog genoeg...

Comment

Working...
      X